Weten hoe? Bel of mail ons!
Online adverteren
Online adverteren is een perfect middel om meer klanten en omzet te realiseren. Wij helpen je het maximale te halen uit je marketinginspanningen!
Wil jij meer omzet en klanten uit jouw website halen? Wij geven je gratis advies.
Het grote voordeel van online adverteren is dat je meteen resultaat zult zien. Vanaf het moment dat je advertenties online zijn zul je direct een stijging waarnemen in het aantal bezoekers. Daarmee neemt natuurlijk ook meteen de kans op bestellingen of aanvragen toe!
Hierin verschilt online advertising sterk van zoekmachineoptimalisatie (SEO), een ander beproefd recept om meer verkeer naar je website te halen. Hierbij hoef je weliswaar niet te betalen per klik, maar het effect ervan uit zich vooral op de lange termijn. Het resultaat van digitaal adverteren zie je daarentegen meteen terug in je omzet!
De voordelen voor jou
- Direct en meetbaar resultaat
- Google en Microsoft Partner
- Duidelijke rapportages
- Vaste maandelijkse investering
- Persoonlijke campagnemanager
- Transparante werkwijze
- Maximaal rendement
Inzicht in online adverteren
Online adverteren is een marketingmethode die perfect meetbaar is. We kunnen namelijk exact bijhouden via welke kanalen je bezoekers jouw website weten te bereiken. Zo zien we dus welke advertenties goed werken, maar ook welke achterblijven.
Op die manier kunnen we voortdurend je online advertenties bijschaven, optimaliseren of waar nodig uitzetten. We leren steeds meer over (het gedrag van) jouw doelgroep en passen de advertenties daarop aan. Hierdoor zal online adverteren je steeds meer opleveren en zullen de kosten per klik én conversie juist dalen.
Effectief adverteren op internet
Met online adverteren heb je een doel: meer klanten binnenhalen en daarmee meer omzet en winst genereren. Alleen: adverteren op internet kost ook geld. Je betaalt per binnengehaalde bezoeker.
Met online advertising op maat zorgen wij dat jij je geld uitgeeft aan relevante bezoekers. Wij verdiepen ons in jouw business en stellen samen met jou vast welke manier van online adverteren het best zou werken. We stellen het budget vast en maken een plan hoe we hier het maximale uit kunnen halen. Daarnaast monitoren we jouw campagnes voortdurend en passen we hem waar nodig aan. Wij houden je daarbij voortdurend op de hoogte van de resultaten, mogelijkheden en ontwikkelingen.
Online adverteren doen we uiteindelijk samen met jou als klant!
Van de Nederlanders gebruikt Google als zoekmachine
Specialisten staan voor je klaar om jou te helpen
De gemiddelde waardering van onze relaties
De mogelijkheden van online advertising
Google Search
Het bekendste voorbeeld van adverteren op internet zijn waarschijnlijk de advertenties in Google Search. Dit zijn de gesponsorde zoekresultaten in Google, boven of onder de ‘gewone’, organische zoekresultaten. Je kunt hier adverteren op specifieke zoekwoorden of zoekwoordcombinaties die voor jouw bedrijf relevant zijn. Aan online adverteren via Google Search gaat dan ook altijd een gedegen zoekwoordonderzoek vooraf. Of en op welke plek je advertentie vertoond wordt, is afhankelijk van de maximale prijs die je per klik wenst te betalen en de concurrentie op het betreffende zoekwoord.
Google Display
Naast de zoekresultaten stelt Google ook het zogeheten Google Display Netwerk ter beschikking om op te adverteren. Google betaalt websites voor ruimte om advertenties voor derden te mogen plaatsen. Dit kunnen zowel banners zijn als tekstadvertenties. Deze ruimte kunnen wij weer voor jou bij Google inkopen. Je kunt dan zelf bepalen op welke sites uit het Display Netwerk je wilt adverteren. Er zijn echter nog meer manieren om invloed te hebben op wie je advertenties te zijn krijgen. Je wilt je immers zo specifiek mogelijk richten op jouw doelgroep en geen advertenties laten zien aan zij die waarschijnlijk niet in je product of dienst geïnteresseerd zijn.
Retargeting
Dé ultieme manier om bovenstaande te bewerkstelligen is wat we noemen retargeting of remarketing. Hierbij laat je beeld- of tekstadvertenties zien aan internetgebruikers die eerder jouw website bezocht hebben. Met behulp van cookies op je website kunnen we dit vaststellen. Met behulp van online advertenties via het Google Display Netwerk zorg je er vervolgens voor dat je onder de aandacht blijft van deze potentiële klanten. Dit kan met gepersonaliseerde advertenties. We weten immers welke pagina’s iemand bezocht heeft en kunnen in de advertenties dan juist dat specifieke product of die specifieke dienst tonen waarin iemand interesse heeft getoond.
Google Shopping
Google Shopping is een zeer productspecifieke manier van adverteren op Google. Dankzij Google Shopping kun je met je producten adverteren op zoekwoorden, waarna de consument ze kan vergelijken met advertenties van andere aanbieders. Je producten uploaden we via een zogeheten productfeed. Hierin kun je bepaalde specificaties van je producten opnemen. Hoe specifieker de omschrijving, hoe groter de kans dat iemand op jouw product klikt. Wanneer je je Shopping-advertenties goed instelt weet de bezoeker vóór de klik immers al hoe het product eruitziet, wat de prijs is en wat de belangrijke specificaties zijn.
YouTube
Wist je dat YouTube na Google zelf ‘s wereld meestgebruikte zoekmachine is? Grote kans dus dat ook jouw doelgroep zich op YouTube bevindt! En er zijn diverse manieren om YouTube te gebruiken als kanaal om online op te adverteren. Zo kun je aan het begin of in een afspelende video adverteren, als een soort commercial break op tv. Maar je kunt ook een advertentievideo maken die wordt weergegeven als suggestie, wanneer iemand een video kijkt over een vergelijkbaar onderwerp. Daarnaast kun je ook, net als in Google, in de YouTube-zoekresultaten adverteren met jouw video.
Social media advertising
Adverteren op social media gebeurt vooral via Instagram, Facebook en LinkedIn. Deze kanalen hebben zeer specifieke mogelijkheden om je doelgroep te bereiken. Concreet krijgen gebruikers van deze platformen advertenties te zien wanneer zij vallen binnen de gestelde targeting. Zo genereer je veel aandacht bij de juiste doelgroep én voorkom je torenhoge investeringen. Je kunt immers een zeer specifieke groep mensen benaderen met een aansprekende boodschap. Zo weet je zeker dat iedere euro die jij spendeert aan online adverteren op social media, wordt gebruikt om bij de juiste gebruikers in beeld te komen.