Liever direct contact? Bel of mail ons!
Google optimalisatie
Door te focussen op techniek, content en autoriteit helpen wij jou naar een toppositie binnen Google.
Wij optimaliseren jouw website voor succes in Google. Ontdek hoe wij je kunnen helpen!
Het doorvoeren van optimalisaties om hoog in de rangorde van Google getoond te worden: dat is de taak van onze SEO-specialisten. Maar wat houdt dit vakgebied eigenlijk in? De afkorting staat voor Search Engine Optimization, of: zoekmachineoptimalisatie. Websites worden verbeterd om een toppositie binnen de zoekmachine te vergaren.
Dat is voordelig, want hiermee kun je meer bezoekers - en dus: potentiële klanten - naar jouw pagina leiden. Bij het doorvoeren van optimalisaties richten wij ons voornamelijk op Google.
De voordelen
- Hogere posities in Google
- 24/7 zichtbaar voor potentiële klanten
- Meer relevante bezoekers
- Meer leads en conversies
- Blijvende verbeteringen aan jouw website
- Bouwen aan naamsbekendheid
Nut van Google optimalisatie
Het doel van de optimalisaties is duidelijk: jouw website laten klimmen in de zoekresultaten van Google. Maar waarom zou je dat als ondernemer eigenlijk willen? In andere woorden: wat is het nut van SEO?
Betere conversiekansen
Er is een goede reden om je op SEO en de optimalisatie voor Google te richten. Organische zoekresultaten halen namelijk veel conversies binnen. Dit heeft met verschillende factoren te maken. Zo zijn de bezoekers vaak specifiek naar de door jouw geboden product of dienst op zoek. Voldoende reden om je toch te richten op de optimalisaties, die nodig zijn voor een hoge positie binnen Google.
Altijd zichtbaar voor leads
Het voordeel van de digitale wereld? Jouw website of webshop is dag en nacht open. Een potentiële klant kan je dus dag en nacht zaken met je doen. Heb je de nodige optimalisaties binnen jouw website doorgevoerd, dan is de kans op een hoge positie binnen Google groot. Gebruikers kunnen je website dan 24/7 bezoeken.
Draagt bij aan een betere naamsbekenheid
Zeker wanneer je net begint met ondernemen, is het een struikelblok: jouw doelgroep is nog niet bekend met jouw bedrijf. Maar ook wanneer je al een begrip binnen de sector bent, wil je niet vergeten worden. Weer een reden om in te zetten op optimalisaties voor Google. Door hoog in de resultaten van de zoekmachine tevoorschijn te komen, laat je jezelf namelijk continu aan gebruikers zien. Die focus op optimalisaties voor Google is niet voor niets: bij de aankoopfase zullen zij sneller aan jouw bedrijf denken.
Een toppositie wekt vertrouwen
Internetgebruikers vertrouwen op de rangschikking van Google. Sta jij als bedrijf op een van hoogste posities van de getoonde zoekresultaten? Dan gaat men ervan uit dat jij hun het gewenste antwoord kunt geven. Ook zorgt zo’n plaatsing voor vertrouwen in de organisatie. Want waarom zou Google een onbetrouwbare partij op een toppositie plaatsen? De gebruikers hebben zeker ook gelijk. Wanneer jij je inzet op de optimalisaties die Google graag ziet, richt jij je tegelijkertijd ook op de belangen van de gebruiker.
De resultaten zijn meetbaar
Het grote voordeel van online marketing is dat het meetbaar is. Voor SEO is veel van de data terug te vinden in Google Analytics. Posities. Conversies. Alles kun je daar achterhalen. Dat is gunstig, want zo zie je relatief snel of een bepaalde optimalisatie voor Google het gewenste resultaat heeft geboekt. Is dit niet het geval? Dan kun je snel ingrijpen en voorkom je dat er onnodig geld weglekt. In het andere geval kun je de aanpassing op de hele website invoeren. Optimalisaties voor Google worden bij ons daarom altijd gemeten.
Optimalisaties voor Google: categorieën
Een hogere positie in de zoekmachine: dat wil iedereen wel. De optimalisaties die je - op advies van Google - doorvoert, komen echter in vele soorten en maten voor. Om meer orde in de chaos aan te brengen, zijn ze in drie duidelijke categorieën onder te brengen, namelijk:
Google optimalisatie bureau
Binnen B&S Media Internetmarketing voeren wij dagelijks duizenden optimalisaties door, waarmee onze klanten beter in Google gevonden worden. Zo is bij websites bijvoorbeeld goede techniek onontbeerlijk. Om jouw doelgroep daarnaast in hun koopproces te kunnen bereiken, is het belangrijk te weten welke zoektermen ze hierbij gebruiken. Om deze te achterhalen, voeren wij een zoekwoordenonderzoek uit. Rond deze woorden schrijven onze contentspecialisten vervolgens webteksten.
Maar met alleen een goede SEO-tekst kom je er niet. Je maakt het Google makkelijker om jouw pagina te begrijpen, door ook andere on-page optimalisaties door te voeren. Denk aan het optimaliseren van meta descriptions, alt-teksten, kopjes en de URL-structuur. Daarnaast zetten onze specialisten zich in om de autoriteit van jouw website te verhogen, door externe verwijzingen naar jouw landingspagina’s te verzamelen.
Kennismaken?
Schakel de hulp van B&S Media in! Door jouw website te optimaliseren voor Google vergaren wij hoge posities voor jou.