Nóg meer opvallen op de zoekresultatenpagina van Google. Dat klinkt aantrekkelijk, toch? Google maakt het mogelijk met beeldextensies. Deze extensie voor Google Ads werd onlangs uitgerold in Nederland en zorgt voor extra opvalwaarde én relevantie van jouw advertenties. En hoe meer je opvalt, hoe groter de kans is dat de zoeker doorklikt naar jouw website. Wat houdt deze extensie in, zijn er meer voordelen en waar moet je op letten bij het implementeren?
Snel antwoord op jouw vraag
» Wat zijn beeldextensies?» Wat zijn de voordelen van beeldextensies?
» 5 tips voor het toevoegen van beeldextensies
» Wanneer zijn de beeldextensies beschikbaar?
Wat zijn beeldextensies?
Binnen Google Ads kon je al diverse extensies kiezen voor jouw advertenties, waaronder:
- Sitelink-extensies;
- locatie-extensies;
- prijsextensies;
- highlight-extensies;
- extensies voor website-informatie;
- oproep-extensies;
- leadformulierextensie;
- promotie-extensie.
En nu is daar dus de beeldextensie.
Advertentie-extensies hebben invloed op de zichtbaarheid van de advertentie, het verhogen van de CTR (click through rate) en ze verhogen de kwaliteitsscore. Dit kan uiteindelijk zorgen voor een lagere prijs per klik op de advertentie.
Net als bij andere typen advertentie-extensies, worden beeldextensies naast de bestaande tekstadvertenties weergegeven, met als doel om de boodschap te versterken en de prestaties van de advertenties te verbeteren.
Beeldextensies zijn echter uniek, omdat ze je in staat stellen een visueel element toe te voegen aan de advertenties. Oftewel, de aantrekkingskracht van afbeeldingen gecombineerd met de tekstuele verfijning van woorden.
In de praktijk ziet dat er zo uit:
Wat zijn de voordelen van beeldextensies?
Een afbeelding zegt meer dan 1.000 woorden. Het is makkelijker om je business te laten zien dan om met slechts 90 karakters iets over je business, dienst of product te vertellen. Beeldextensies geven je de mogelijkheid om het beste van beide werelden te combineren.
Het zal naar verwachting ook verspilde klikken verminderen, omdat je de (be)zoeker veel meer representatieve informatie kunt laten zien. Hierdoor zullen ze niet klikken wanneer ze niet geïnteresseerd zijn (en juist wel wanneer ze wél geïnteresseerd zijn). Oftewel, meer relevantere klikken.
Beeldextensies zijn gloednieuw in de zoekresultaten. Door je visueel te onderscheiden van de concurrenten wordt het doorklikpercentage (CTR) ongetwijfeld verhoogd en daarmee stijgt ook de advertentiekwaliteit, zodat je in theorie minder gaat betalen per klik.
- Beeldextensies maken je tekstuele boodschap nog krachtiger;
- zorgen voor meer relevante klikken;
- onderscheiden je visueel van concurrenten;
- het doorklikpercentage wordt ongetwijfeld verhoogd;
- zorgen voor een hogere kwaliteitsscore en daarmee lagere kosten per klik.
De voordelen in het kort
5 tips voor het toevoegen van beeldextensies
Wil je effectieve beeldextensies maken? Houd dan de volgende 5 tips in acht.
- Voeg 3 unieke afbeeldingen toe aan de extensie op campagne- of advertentieniveau
- Gebruik vierkante én liggende beelden
- Zorg voor relevantie van de afbeelding
- Ga voor kwalitatieve afbeeldingen die de boodschap in de advertentie versterken
- Experimenteer om te kijken welke afbeeldingen het meest geschikt zijn
Wanneer zijn de beeldextensies beschikbaar?
Nu! De beeldextensies zijn – na een bètafase – eindelijk beschikbaar in het Google Ads account. Grijp deze kans om de advertentie-uitingen nóg verder te versterken. Onze Ads-specialisten helpen je graag!