Liever direct contact? Bel of mail ons!
Online marketing voor tandartsen
Wij helpen de doelgroep jouw praktijk te ontdekken.
Laat je tandartspraktijk groeien met online marketing door B&S Media Internetmarketing. Laat een gratis analyse uitvoeren!
Of je nu een tandartspraktijk hebt met gaatjes in de agenda, als nul-praktijk een patiëntenbestand wilt opbouwen, een nieuwe doelgroep wilt aanboren om je praktijk te laten groeien of de huidige dekking wilt vasthouden; met online marketing voor tandartsen helpen we jouw doelen te bereiken. Steeds vaker vindt de zoektocht naar een (nieuwe) tandarts online plaats en de zoekresultaten geven vaak keuze uit diverse ketens en zelfstandige praktijken in de buurt. Met effectieve online advertentiecampagnes en doordachte SEO-strategieën zorgen we ervoor dat jouw praktijk op de juiste zoekopdrachten naar voren komt. Zo helpen we potentiële patiënten om jouw praktijk te ontdekken. Welkom bij B&S Media Internetmarketing!
De voordelen voor jou
- Het hele pakket bij één bureau
- Beter online vindbaar, juist lokaal
- Altijd een maatwerk-aanpak
- Persoonlijke campagnemanager
- Vaste maandelijkse investering
- Direct en meetbaar resultaat
Jouw website: het zenuwcentrum van online marketing
Het zenuwcentrum van de online marketing voor jouw tandartspraktijk is de website. Dat is waar men uitkomt na een klik in de zoekresultaten. Je website is waar je jouw boodschap kan overbrengen, helemaal op je eigen manier. De website is ook de plek waar je contactgegevens staan, waar je digitale brochures kunt aanbieden en mensen kan laten reserveren voor een afspraak. Sta je al 3 jaar op het punt om de website van je tandartspraktijk te vernieuwen, dan is nu het moment. Met professioneel webdesign door B&S Media ben je zeker van een website die aanspreekt, Google-vriendelijk is en gebruiksvriendelijk is op ieder apparaat.
Wij staan klaar om jouw praktijk te helpen groeien!
Neem contact opOnline marketing in de buurt
Met het toenemende gebruik van internet en mobiele apparaten zijn steeds meer mensen actief op zoek naar lokale dienstverleners, waaronder tandartspraktijken, via online kanalen. Wat doet bijvoorbeeld iemand die is verhuisd naar een nieuwe stad of buurt en een nieuwe tandarts nodig heeft? Of iemand van buiten de stad, bijvoorbeeld een toerist of sporter, die acute tandzorg nodig heeft? Steeds vaker checkt men de zoekmachine of Google maps voor praktijken in de buurt. Met gerichte targeting en zoekwoorden richten we onze online ads en SEO-activiteiten op de lokaal zoekende doelgroep. Ook zorgen we ervoor dat je bedrijfsvermelding tiptop in orde is, met een pakkende omschrijving en de mogelijkheid om reviews achter te laten. Want die sterren en ervaringen van klanten zijn jouw digitale mond-tot-mondreclame.
SEO
SEO betreft in feite alles wat wij doen om jouw website hoger in de organische (gratis) zoekresultaten van Google te krijgen. Hierbij verbeteren wij onder andere de techniek, content en autoriteit van jouw website.
Google Ads
Dankzij Google Ads wordt jouw website direct zichtbaar op relevante zoekwoorden in de zoekresultaten van Google. Zo kun je al heel snel relevante bezoekers op je website krijgen.
Social Advertising
Wil je jouw naamsbekendheid vergroten in een bepaalde regio of onder een bepaalde doelgroep? Dan is Social Advertising ideaal voor jou! Vergroot je online aanwezigheid bijvoorbeeld op Facebook of Instagram.
Webdesign
Je kunt nog zoveel bezoekers krijgen op je website, maar zonder een aantrekkelijk, conversiegericht én gebruiksvriendelijk webdesign zal het aantal leads tegenvallen. Investeer daarom ook in een professionele website!
Gericht adverteren met Google Ads
We hadden het net even over de advertentie in het lokale weekblad. Hiermee bereik je voornamelijk mensen uit jouw gemeente. Je richt je advertentiebudget dus op het geografische gebied waar je doelgroep zich bevindt. Wat je niet weet is hoeveel van de lezers naar een tandarts op zoek zijn. Met online adverteren via Google Ads en Microsoft Advertising weet je dat wel. In uitgekiende campagnes richten we advertenties op mensen die actief naar een tandarts of jouw specifieke diensten zoeken. Daarbij targeten we uitsluitend zoekenden in jouw afzetgebied. Zo kom je gericht onder de aandacht bij de doelgroep op het moment dat ze het meest ontvankelijk is voor jouw boodschap. En het mooie is: je ziet direct resultaat.
Direct zichtbaar resultaat
Wat het resultaat precies wordt, is van vele factoren afhankelijk. Bijvoorbeeld hoeveel andere tandartsen online adverteren op jouw zoekwoorden en wat jouw budget voor adverteren is. De posities voor advertenties op Google en Bing worden namelijk geveild via biedsystemen. Je kan dit gerust overlaten aan onze SEA-specialisten (SEA = Search Engine Advertising). Zij hebben de kennis en ervaring om op ieder moment het optimale uit jouw budget te halen, en ze houden je continu op de hoogte zodat je altijd weet wat jouw investering oplevert.
Met Google Ads door B&S Media Internetmarketing kan jouw tandartspraktijk profiteren van voordelen zoals:
- Verhoogde relevante zichtbaarheid: Je advertenties worden getoond aan een breed scala aan gebruikers die relevante zoekopdrachten uitvoeren. Dit vergroot de kans dat potentiële patiënten jouw tandartspraktijk ontdekken.
- Gerichte doelgroep: Met Google Ads richten we advertenties op de juiste doelgroep, waardoor de kans op afspraken en nieuwe patiënten toeneemt. Ook is Google Ads een geschikt platform voor het promoten van tandheelkundige diensten en behandelingen.
- Kostenbeheersing: Je bepaalt zelf hoeveel je wilt uitgeven aan advertenties. Je kunt je budget flexibel aanpassen en bieden op basis van prestaties, zoals klikken of afspraken. Dit geeft je controle over je advertentie-uitgaven en helpt je om je ROI te optimaliseren.
- Meetbare resultaten: De SEA-specialist kan je gedetailleerde rapporten en analyses geven, zodat je de prestaties van je advertenties kunt monitoren. Je kunt zien hoeveel klikken, vertoningen en afspraken je hebt gegenereerd, wat je helpt om je marketingstrategieën verder te verfijnen en te verbeteren.
- Snelle resultaten: Met Google Ads kunnen we snel zichtbaarheid en verkeer naar je tandartspraktijk genereren. Zodra je campagne is ingesteld, kunnen potentiële patiënten direct je advertenties zien en doorklikken naar je website.
Waarom als tandartspraktijk kiezen voor B&S Media?
Kies je ervoor om met ons samen te werken, dan gaan wij tot het uiterste voor jouw tandartspraktijk. En daarbij ontzorgen wij je volledig!
Service
Wil jij de online marketing voor jouw praktijk aan ons uitbesteden, dan kun je vertrouwen op uitstekende service. Onze specialisten zetten alles op alles om je tevreden te stellen. Uiteindelijk geldt voor ons: jouw succes is ons succes.
Betrokken
De specialisten van B&S Media zijn nauw betrokken bij jouw praktijk. Zij voelen zich verantwoordelijk voor het succes van jouw online campagnes en zullen alle kansen grijpen om tot de beste resultaten te komen.
Persoonlijk
Korte lijnen en proactief meedenken. Daar geloven wij in bij B&S Media. Wij weten alles van online marketing voor tandartsen en jij kan ons het meest vertellen over jouw bedrijf. Dat is een gouden combinatie wat ons betreft!
Kwaliteit
Google Premier Partner. Microsoft Advertising Partner. Facebook Blueprint Certified. Dat wij kwaliteit leveren voor onze klanten blijkt niet alleen uit de mooie reviews die wij ontvangen, maar wordt ook erkend door onze partners.
Specialisten
Op iedere afdeling binnen ons bedrijf werken specialisten met specifieke ervaring en vakkennis. Zo weet je zeker dat er iemand aan jouw campagne werkt die verstand van zaken heeft en het maximale resultaat voor je behaalt.
Dashboard
Op de bank je zoekwoordposities controleren? In de pauze het aantal conversies vanuit Ads checken? Met ons uitgebreide online marketing dashboard heb je altijd en overal toegang tot de resultaten van jouw campagne.
SEO: resultaat op langere termijn
In tegenstelling tot de directe zichtbaarheid en snelle resultaten van online adverteren, biedt SEO (Search Engine Optimization) een duurzaam en langdurig effect voor tandartspraktijken. SEO is erop gericht om je praktijk hoger in de organische (niet-betaalde) zoekresultaten te laten verschijnen, op de gewenste zoekwoorden. Hoe hoger je in de resultaten verschijnt, hoe meer mensen naar jouw website doorklikken. In marketingtermen noemen we dat gratis leads!
Een sterke SEO-strategie kan op de langere termijn veel opleveren. Deze tak van online marketing kan dan ook voor tandartsen heel interessant zijn. Het is een investering in de online zichtbaarheid en groei van je praktijk die zijn vruchten zal afwerpen voor de komende jaren.
- Organische groei: Een sterke SEO-strategie kan geleidelijk de positie van je tandartspraktijk in de zoekresultaten verhogen. Naarmate je hoger klimt, zal het aantal bezoekers op je website toenemen, omdat mensen eerder geneigd zijn te klikken op de links bovenaan de pagina.
- Betrouwbaarheid en geloofwaardigheid: Een hoge positie in zoekmachines geeft potentiële patiënten een indicatie dat de website of praktijk relevant en waardevol is, omdat zoekmachines kwaliteitscriteria gebruiken bij het rangschikken van zoekresultaten. SEO kan dus je autoriteit en betrouwbaarheid verhogen op de langere termijn.
- Langdurig verkeer: Met SEO kun je een continue stroom van organisch verkeer naar je website genereren. Zolang je website goed geoptimaliseerd blijft en relevante inhoud biedt, kunnen mensen blijven doorklikken en contact opnemen met je praktijk.
- Kostenbesparend: In vergelijking met online adverteren, waar je moet betalen voor elke klik, biedt SEO gratis organisch verkeer. Hoewel het tijd en inspanning vergt om je positie te verbeteren, is het resultaat op lange termijn kostenbesparend en duurzaam.
- Lokale zichtbaarheid: Met gerichte lokale SEO-tactieken voor tandartspraktijken kunnen we de online marketing specifiek richten op potentiële patiënten in de directe omgeving of de gewenste regio.
- Concurrentievoordeel: Door slim in te zetten op de meest relevante, maar ook specifieke zoekwoorden, kan je potentiële patiënten bereiken voordat ze bij de concurrentie terechtkomen. Heb je eenmaal de hoge posities verworven, dan wordt het voor anderen moeilijker om ertussen te komen. Met SEO kan je dus een voorsprong genereren op andere tandartspraktijken in jouw omgeving.
De praktijk laten groeien? Tandarts gezocht!
Als je jouw tandartspraktijk wilt laten groeien, dan is het niet alleen zaak om patiënten aan te trekken. Je hebt ook voldoende capaciteit nodig om de gewenste kwaliteit in mondzorg te kunnen blijven bieden. Wellicht heb je de vacatures voor tandartsen, mondhygiënisten en preventieassistenten al klaarstaan. De reguliere vacaturesites, vakbladen en je eigen website zijn een goed startpunt om je vacature aan de kaak te stellen. Maar je weet ook dat personeel in de tandheelkunde schaars is. Er gaan meer tandartsen met pensioen dan dat er op de arbeidsmarkt toetreden (bron: ABN AMRO). Hoe vervul je dan jouw vacature(s) voor dentaal personeel?
Je zult moeten overbrengen waarom juist jouw praktijk de mooiste kansen biedt. Werken met de beste apparatuur, doorgroeimogelijkheden, ruimte voor specialisatie, een gepolijst pensioenplan; ga na wat jouw praktijk aantrekkingskracht kan geven. Indien gewenst helpen we je graag je boodschap om te zetten in woord en beeld. Door middel van online marketing zorgen we dat tandartsen en/of andere potentiële werknemers jouw vacature onder ogen krijgen.
Hoe werkt trouwens het sollicitatieproces bij jouw praktijk? Het is namelijk belangrijk dat men gemakkelijk online kan solliciteren via je website. Haal zoveel mogelijk de drempels weg. Zorg voor een formulier met uploadmogelijkheid voor de cv, zonder ingewikkeld registratieproces of het moeten openen van mailprogramma’s. Onze webdevelopers realiseren het graag voor je.
Online marketing voor tandartsen: dit heb je nodig.…
Om te kunnen beginnen met online marketing voor tandartsen, is het belangrijk dat je al wat over de marketing van je praktijk hebt nagedacht. Er zijn enkele basics nodig, zoals een logo, foto’s en informatie over de praktijk. Ga ook na wat je USP’s (Unique Selling Points) zijn, zodat je over de meerwaarde van jouw praktijk kan vertellen. Hoe vind je jouw USP’s? Zet op een rij wat jouw tandartspraktijk onderscheidt van anderen. Heb je de beste tandarts(en) in dienst, bied je het meest complete tandpreventie-totaalpakket, zijn je medewerkers getraind in het wegnemen van angst? Noteer je sterke punten en kies de 3 sterkste, meest onderscheidende krachten.
Daarnaast ga je na wie je doelgroep is. Dat kunnen er ook meerdere zijn, bijvoorbeeld:
- Kinderen en volwassenen in de wijk, buurt, gemeente of regio (voor reguliere tandpreventiezorg);
- Bovenstaande, met een bovengemiddelde angst voor de tandarts;
- Ouderen die zo lang mogelijk hun eigen tanden willen houden;
- Mensen die een specifieke behandeling nodig hebben en daar zelf een tandarts voor kunnen kiezen (als je je wilt profileren met een specialisatie);
- Etcetera.
Verder heb je een professionele website nodig, die technisch up-to-date is en klaar is om te scoren in Google. Website laten maken? De webdesigners en -ontwikkelaars van B&S Media staan voor je klaar.
…. en zo gaan we van start
Top, de basis voor de marketing van je tandartspraktijk staat. Nu gaan we samen bepalen wat we gaan inzetten (SEO, online advertising) en hoe we dat gaan doen. Een belangrijk startpunt is altijd het zoekwoordonderzoek. We gaan na waar je doelgroep op zoekt, waar we ook input van jou voor nodig hebben. Per zoekwoord kunnen we zien hoeveel keer per maand erop wordt gezocht vanuit jouw regio en hoeveel concurrentie er op dat zoekwoord is. Dit levert een lijst op met brede (short tail) en specifiekere (long tail) zoekwoorden, bijvoorbeeld ‘Tandarts Kampen’ en ‘Slaapapneu-behandeling Overijssel’. Zo bepalen we waar we jouw advertenties en landingspagina’s op gaan richten.
Nadat we van start zijn gegaan, zal je regelmatig contact hebben met je campagnemanager om de voortgang te bespreken, om input en inzichten uit te wisselen, om zonodig de strategieën bij te slijpen, kortom: om jouw online marketing voor tandartsen tot een succes te maken.
Liever binnen 2 uur een adviseur spreken? Laat je gegevens achter.
Vrijblijvend gesprek met de marketingadviseur
Wil je eens met een specialist praten om te ontdekken wat online marketing voor jouw tandartspraktijk kan opleveren? Plan dan een vrijblijvend gesprek met een van onze marketingadviseurs.