Adverteren met Sinterklaas en Kerst? Zo knal je met online marketing rond de feestdagen

Ieder jaar rond deze tijd denken marketeers en ondernemers weer aan marketing rond de feestdagen. Heb jij je advertenties voor Black Friday, de Sinterklaas-themapagina’s en de Kerstnieuwsbrief al klaarstaan? Of ben je er nog niet uit hoe je jouw bedrijf dit jaar in peak season laat pieken? Hoe dan ook, deze tips zullen helpen je met succesvolle online marketing rondom de feestdagen in 2024/2025.

Móet je aan feestdagen-marketing doen?

Stap 1 is je afvragen of (extra) online marketing rondom de feestdagen wel bij je past. Peak season, de tweede helft van Q4, is met recht een hoogseizoen te noemen. Rond Black Friday, Sinterklaas en Kerstmis vliegen de advertenties en promo-acties de consument om de oren. Ga na of jouw product of dienst relevant is of logischerwijs is te koppelen aan de feestdagen. Voor een webshop met cadeau-artikelen geldt dit heel duidelijk wel, net als voor bijvoorbeeld horecabedrijven. Een glaszetter, dakdekker of advocatenkantoor zal wat minder aanknopingspunten hebben voor feestdagen-marketing.

Tip: Doe alleen aan feestdagen-marketing als het echt bij jou en je doelgroep past.

Lees ‘34 tips voor succesvol adverteren rondom de feestdagen’

Nog steeds relevant in 2024 is Danny’s blogpost 34 tips voor succesvol adverteren rondom de feestdagen. De tips in dit artikel zijn overzichtelijk verdeeld in categorieën:

  • Algemeen: Van thema-landingspagina’s tot verlanglijstjes en communicatietips; zo stem je alle kanalen af op feestdagen-marketing.
  • Google Ads: Leer hoe je jouw budget optimaal kunt inzetten zodat je Google advertenties opvallen tussen alle andere Black Friday-, Sinterklaas en Kerst-ads.
  • Social media: Je bedrijfsaccounts en – pagina’s zijn belangrijke promokanalen, zeker rond de feestdagen. Word meer social savvy met Danny’s tips.

Social Ads

Voor bovenstaand artikel hebben we een effectieve aanvulling: Social Advertising. Advertenties op social media vormen een krachtig middel om doelgroep gericht te bereiken. Je kunt precies aangeven in welke regio je advertenties moeten verschijnen. Ook kun je uitdiepen wie je boodschap te zien krijgt, bijvoorbeeld jonge ouders voor Sinterklaascadeaus voor kleine kinderen of mkb’ers voor je last-minute kerstpakkettenservice.

Is je website klaar voor peak season?

Een succesvolle feestdagencampagne kan averechts werken als je niet de juiste voorzorgsmaatregelen neemt. Stel dat je Kerst-advertentie heel veel meer verkeer naar je website oplevert. Dat is alleen maar goed, zou je denken, maar als je te weinig bandbreedte hebt kan je website traag worden of er zelfs helemaal uit knallen. Verwacht je een stormloop aan websitebezoeken, check dan met je hosting-partner of je genoeg bandbreedte hebt.

Bekijk deze en meer praktische-tips-die-je-gemakkelijk-over-het-hoofd-ziet in onze artikelenserie ‘Maak je klaar voor peak season’:

Hulp nodig bij online marketing rond de feestdagen?

Bij B&S Media Internetmarketing kennen we de uitdagingen van online marketing rond de feestdagen. Heb je hulp nodig, neem dan vrijblijvend en gratis contact met ons op. We bespreken graag de mogelijkheden om in jouw vakgebied of niche de doelgroep te bereiken, met de feestdagen én het hele jaar door. Klaar voor meer online succes?

Neem contact op

Geen enkele update van B&S Media meer missen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.