De belangrijkste reden voor de populariteit van Google is dat de gebruiker vrijwel altijd direct vindt wat hij zoekt. Ook voor de betaalde tekstadvertenties in Google Adwords is het daarom van groot belang dat de advertentietekst aansluit bij de wensen van de klant. In deze column zal ik een aantal tips geven om de relevantie en conversie van uw advertenties te verhogen.
Koptekst
Voor de kop van uw advertentie zijn er meerdere mogelijkheden. Een veelgebruikte optie is om dezoekterm van de gebruiker terug te laten komen in de kop van uw advertentie. Een andere optie is om gebruik te maken van een zoekvraag als: ‘Nieuwe auto kopen?’ of ‘Advocaat nodig’?.
Unique selling points
De eerste tekstregel wordt voornamelijk gebruikt om de USP’s (unique selling points) van het bedrijf te belichten. In de 35 tekens op deze tekstregel kunt u aangeven wat uw bedrijf onderscheid van de concurrentie. Heeft u jarenlange ervaring, het grootste assortiment, de laagste prijs of een snelle levering? Geef dit dan duidelijk aan in uw advertentie!
Call-to-action
In de tweede regel kunt u de gebruiker aansporen om actie te ondernemen. Voor een online winkelzal deze call-to-action gericht zijn op het plaatsen van een bestelling. Voor fysieke winkels kunt ude bezoeker aansporen om de showroom te bezoeken. Ook kunt u gebruikers aanzetten om een vrijblijvende offerte aan te vragen of de website te bezoeken voor meer informatie.
Bestemmingspagina
Als laatste is het erg belangrijk dat de gebruiker direct op de juiste pagina van uw website komt. Deze bestemmingspagina dient zo specifiek mogelijk te zijn voor de zoekvraag van de gebruiker. Zo kunt u gebruik maken van een productpagina of een pagina waar een specifieke dienst wordt beschreven.
Wanneer de inhoud van uw bestemmingspagina goed aansluit bij de ingevoerde zoekterm, wordt u beloond met een hoge kwaliteitsscore voor dit zoekwoord. Deze kwaliteitsscore bepaalt mede de uiteindelijke kosten per klik, waardoor u dan minder betaald voor een bepaalde positie dan uwconcurrent.
Wilt u meer informatie over specifieke tekstadvertenties of over adverteren op Google in het algemeen? Neem dan contact op met Robbie Bremer via r.bremer@bsmedia.nl.