Meten is weten in Google AdWords

Een van de grootste problemen voor ondernemers is om inzicht te krijgen in de opbrengsten van reclameactiviteiten. Een advertentie in een regionaal weekblad of een vermelding in de Gouden Gids kost al gauw honderden euro’s. Het is echter vrijwel onmogelijk om te meten of deze advertenties daadwerkelijk tot meer bestellingen, aanvragen of bezoekers in uw winkel hebben geleid.

Adverteren topposities

Met het adverteren op de topposities in Google behoort dit probleem tot het verleden. Via uitgebreide rapportages kan het resultaat van Google Adwords campagnes overzichtelijk worden weergegeven. Naast de algemene statistieken over aantallen unieke bezoekers, gebruikte zoekwoorden en kosten, worden ook conversies getoond.

Door bepaalde pagina´s op uw website aan te merken als conversiepagina´s kan worden gemeten hoeveel bezoekers deze pagina hebben bereikt. Voor webshops is de bedankpagina na een bestellingeen veelgebruikte conversiepagina, zodat het exacte aantal bestellingen kan worden gemeten. Het is zelfs mogelijk om de orderwaardes van de bestellingen te koppelen, zodat de omzet vanuit uw Google Adwords campagne direct zichtbaar is.

Conversiemetingen

Voor websites zonder bestelmogelijkheid kunnen conversiemetingen worden uitgevoerd op contactformulieren of offerteaanvragen. Hierdoor is het ook voor dienstverlenende bedrijven mogelijk om meer inzicht te krijgen in het resultaat van het reclamebudget.

Door continu te sturen op basis van deze conversiegegevens wordt de Google Adwords campagne alleen gebruikt voor zoekwoorden die daadwerkelijk tot conversies leiden. Hierdoor wordt uwreclamebudget zeer effectief en doelgericht besteedt.

Geen enkele update van B&S Media meer missen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.