Bent u de eigenaar van een webshop? Dan zijn er een aantal zaken belangrijk als het gaat om het daadwerkelijk verkopen van een product. Er zijn veel punten waarop een potentiële klant kan besluiten de webshop weer te verlaten. Het ontbreken van USP’s, een ingewikkeld bestelproces en het ontbreken van contactgegevens zijn hier een aantal voorbeelden van. Daarnaast is het aan te raden de klant ook te ‘helpen kopen’. En dat kan soms al met een aantal kleine aanpassingen! Producten meer laten opvallen bijvoorbeeld. Met deze handige plugins kunt u ervoor zorgen dat uw producten meer opvallen.
‘Nieuw’ in de webshop
Heeft u nieuwe producten toegevoegd aan uw online assortiment? In een fysieke winkel krijgen nieuwe producten een opvallende plek in de winkel. Klanten zijn dol op de laatste trends en willen dan ook graag weten wat er ‘nieuw’ is. Met deze handige plugin voor WooCommerce krijgt elk (nieuw) product een label met daarin ‘Nieuw’ (of desgewenst ‘New’). Dit zorgt voor meer opvalwaarde. Benieuwd naar deze plugin? Bekijk deze plugin!
‘Sale’
Het is misschien wel een van de oudste marketingtrucs. ‘Sale’ toevoegen aan een product. Als we kijken naar (fysieke) reclamefolders zien we bijna altijd een adviesprijs staan. Deze staat doorgestreept, en vervolgens staat de ‘sale’ prijs ernaast. ‘Van 19,99 nu voor maar 14,95!’. Met een handige plugin voor WooCommerce kunt u een opvallende tekst aan een of meerdere producten toevoegen. Ook dit zorgt voor meer opvalwaarde. Potentiële kopers zijn bovendien eerder geneigd dit product direct te kopen, omdat ze immers niet weten of het desbetreffende product een paar dagen later weer duurder is. Bekijk deze plugin!
Geef een klant korting in ruil voor social sharing!
De allerbeste marketing ‘truc’? Mond tot mond reclame. Wanneer een vriend, familielid, collega of buurman enthousiast is over een bepaald product heeft dit meer invloed dan een goede commercial of een gelikte folder. Online kunnen we deze truc natuurlijk ook aanpassen. Veel webshops maken al gebruik van een externe reviewpartij. Om dit te versterken kunt u gebruik maken van de ‘Social Coupon’ plugin.
Het werkt als volgt:
Iemand kijkt bij u op de webshop. Zien zij een interessant product dat ze graag willen delen? Deze plugin moedigt het delen aan. Wanneer deze bezoeker een bepaald product deelt, krijgen zij direct een kortingscode. U stelt zelf in hoeveel korting ze ontvangen met deze code. Vervolgens kunnen ze deze code toepassen wanneer zij een artikel afrekenen. Het gevolg? U spoort de bezoeker aan iets te kopen (ze krijgen er immers korting voor) en u bereikt direct het sociale netwerk van deze koper! Eenmalige kosten plugin: $23. Bekijk deze plugin!
Benieuwd naar meer mogelijkheden om de conversies op uw webshop te verhogen? Neem contact op met B&S Media voor advies omtrent marketing, zoekmachine-adverteren en SEO!