Liever direct contact? Neem contact met ons op!
Adverteren op YouTube
Door te adverteren op YouTube bereik je nieuwe doelgroepen op de tweede grootste online zoekmachine ter wereld.
Meer leads en naamsbekendheid krijgen via YouTube? Informeer naar de mogelijkheden!
Scoor met YouTube Ads
Met een enorm bereik en een hoge gebruikersfrequentie is YouTube een bijzonder interessant kanaal om als organisatie in te zetten. Het stelt je in staat om je doelgroep op een persoonlijke manier te benaderen. Inmiddels is bovendien bewezen dat video’s een positieve invloed hebben op conversies. Omdat adverteren op YouTube veel goedkoper is dan televisiereclame of andere videoadvertenties, kan je met ieder budget uit de voeten. De nauwkeurige targetingopties stellen je daarnaast in staat om jouw marketingbudget zeer effectief te besteden.
Onze specialisten weten perfect te balanceren tussen het zo laag mogelijk houden van de kosten en het effectief benaderen van jouw doelgroep. Zo weet jij dat jij het maximale haalt uit iedere cent die je stopt in YouTube adverteren. Uitvoerige data-analyses en A/B-tests helpen hen in het streven naar de meest impactvolle manier van adverteren op YouTube.
B&S Media Internetmarketing is Premier Google Partner!
- Hiermee voldoen wij aan alle strenge richtlijnen om rendementvolle Ads campagnes op te zetten
- Wij zijn als eerste op de hoogte van nieuwe features en mogelijkheden die Google Ads biedt
- Wij ontvangen tips en adviezen van Google welke niet uit de standaardrapporten zijn af te leiden
- Snellere en uitgebreidere support vanuit Google om Ads vraagstukken op te lossen
Soorten YouTube advertenties
TrueView advertenties
Deze advertenties kunnen naast YouTube ook worden vertoond in het Google Display Netwerk. Adverteerders betalen pas zodra een gebruiker 30 seconden van het filmpje heeft bekeken of wanneer er interactie plaatsvindt, zoals een klik op de advertentie. TrueView advertenties zijn onder te verdelen in Discovery Ads en In-Stream Ads.
Pre-roll advertenties
Pre-roll advertenties zijn advertenties die direct voor de video worden vertoond die iemand wil bekijken. Deze korte videoadvertenties kunnen maximaal twee minuten lang zijn, maar uit onze ervaring blijkt de sweet spot zich tussen de 15 en 25 seconden te bevinden. Er worden kosten in rekening gebracht op basis van CPV (kosten per weergave).
Bumper advertenties
Bumper advertenties worden ook weergegeven voor de gekozen video, maar kunnen maximaal maar 6 seconden lang zijn. Deze advertenties zijn uitermate geschikt voor het creëren van naamsbekendheid, maar lenen zich niet bepaald voor het promoten van een nieuw product. De hoeveelheid informatie moet dan ook beperkt zijn.
Doelgroepen op YouTube
YouTube kent een heel scala een targetingmogelijkheden. Je kan het vergelijken met de doelgroepen voor Display advertenties in Google Ads. De mogelijkheden die je binnen YouTube hebt, zijn:
- Demografie: wil je een specifiek geslacht targeten binnen een bepaalde leeftijdsgroep? Het kan door te targeten op demografische eigenschappen.
- Interesses: deze targetingoptie stelt je in staat te kiezen uit vastgestelde interesses die overeenkomen met de interesses van jouw gekozen doelgroep.
- Zoekwoord: door te targeten op zoekwoord, stel je YouTube in staat advertenties te vertonen die gaan over het gekozen zoekwoord.
- Plaatsingen: je kan zelf kiezen uit plaatsingen op YouTube kanalen, YouTube video’s of sites die aangesloten zijn binnen het Google Display Netwerk.
- Onderwerpen: Google weet tot welke categorieën geüploade video’s behoren. Door te targeten op onderwerpen bereik je zo zeer gericht je doelgroep.
- Remarketing: dankzij remarketing kun je advertenties laten zien aan mensen die al eerder op jouw YouTube kanaal of website zijn geweest.
YouTube advertising uitbesteden
Wil je YouTube advertenties inzetten voor jouw organisatie, maar besteed je dit liever uit aan professionals? De gecertificeerde specialisten van B&S Media hebben alle kennis en ervaring in huis om jou te helpen jouw doelgroep te bereiken op YouTube. Op basis van jouw organisatie, jouw wensen en jouw ideale klant stellen zij een uitgebreide videostrategie op waarbij wij het maximale halen uit jouw marketingbudget. Onze specialisten weten hoe zij met een videoadvertentie moeten opvallen tussen de concurrentie, zodat jij kan domineren met YouTube advertenties.
Tijdens het adviesgesprek kijken we waar de kansen liggen en hoe we jouw doelgroep het beste kunnen benaderen. Vervolgens bepalen we op basis jouw budget en doelstelling een strategie. Aan de hand van deze informatie richt je persoonlijke campagnemanager een op maat gemaakte campagne in. Mocht het nodig zijn om tussendoor bij te sturen? Onze specialisten monitoren continu de voortgang van jouw YouTube advertenties om zo het beste uit je advertentiebudget te halen.