Sinterklaas is nog maar net achter de rug, maar als online business is het zaak om u alweer te richten op de kerstdagen. De kerstdagen zorgen vaak voor een stijging van de omzet voor veel webwinkels. Het is dan ook belangrijk dat u online bent ingericht op de kerstdagen. Uit een trendonderzoek van Google uit de VS bleek eerder dit jaar al dat de traffic tijdens de feestdagen is verdubbeld ten opzichte van de voorgaande jaren. Zaak dus om u online in te richten op de kerstdagen! U wilt toch ook meer omzet behalen tijdens deze periode?
Tip 1: Wees recent!
Recente informatie toereiken aan uw klant is altijd belangrijk. Maar zeker in de periode voor de kerstdagen is dat extra belangrijk. Denk bijvoorbeeld aan een update voor de Google Shopping feed. Zorg voor een actuele prijsweergave en toon de klant de juiste verzendingstermijn(zeer belangrijk tijdens deze periode). Zo voorkomt u onaangename verrassingen en stelt u uw klant niet teleur.
Tip 2: Originele promotie
Tijdens een ‘feestperiode’ zijn onderscheidende promoties ontzettend belangrijk. Bedenk promoties die anders zijn ten opzichte van de concurrent om uw potentiële klant over de streep te trekken. Schenk ook aandacht aan de manier waarop u uw actie onder de aandacht wilt brengen van uw doelgroep. Maak bijvoorbeeld een speciale actiepagina aan. Zorg dat uw Google Shopping feed een promotieregel krijgt. Het kan ook erg lonend zijn om een display campagne in te zetten om uw promotie onder de aandacht te brengen.
Tip 3: Zorg voor sfeer op de website
Breng een kerstsfeer aan op uw website. Creëer een winters sfeerbeeld en zorg ervoor dat alle sinterklaas elementen verdwenen zijn. Hoe beter het u lukt om de bezoeker een kerstgevoel te geven, hoe groter de kans is dat de bezoeker ook daadwerkelijk een aankoop bij u zullen doen.
Tip 4: Vermeld uw extra service
Heeft u een extra service tijdens de kerstdagen? Bezorgd u sneller tijdens de kerstdagen? Heeft u een leuk kerstcadeautje voor de mensen in petto? Vergeet dit zeker niet te vermelden. Het kan net het laatste ‘zetje’ zijn dat uw potentiële klant nodig heeft. Mocht u geen extra service hebben, is het aan te raden om hier over na te denken. Er zijn erg veel oriënterende bezoekers tijdens de kerstdagen die ook verschillende concurrenten van u gaan bekijken. Kijk naar uw concurrent en verzin de service die onderscheidend is en uw klant over de streep trekt!
Tip 5: Stel voldoende dagbudget in
Het verkeer op uw website zal toenemen. Wees hier op voorbereid! Er bestaat namelijk een kans dat door het vele verkeer, uw campagnebudget opraakt. Houd daarom uw budget goed in de gaten en pas, als het nodig is, uw budgetten aan. Houd ook rekening met uw kosten. Onnodig geld uitgeven is immers zonde. Zorg er dus voor dat de kosten wel voor opbrengsten zorgen!
Heeft na het lezen van deze online strategie tips hulp nodig bij het bepalen van uw online strategie of wilt u uw website optimaliseren voor de kerstdagen? B&S Media helpt u graag. Neem geheel vrijblijvend contact op met één van onze internet marketing specialisten.