Hoe krijgt u meer winkelbezoekers in een tijd waar bijna iedereen online lijkt te shoppen? En hoe kan uw website in combinatie met online marketing bijdragen aan meer fysieke winkelbezoekers? B&S Media geeft in dit artikel 5 tips, die online ingezet kunnen worden voor meer offline bezoekers.
Laat zien waarom uw winkel het waard is om te bezoeken
Zorg ervoor dat de consument overtuigd raakt van uw winkel en de voordelen ervan in ziet om langs te komen. Er zijn verschillende manieren om dit te doen, enkele voorbeelden zijn:
- Duidelijk communiceren wat de USP’s van uw winkel zijn (bijvoorbeeld deskundig en professioneel advies, groot assortiment en alles op voorraad)
- De consument verleiden met mooie winkel/showroom afbeeldingen en/of een video. Zo weet de consument precies wat hij kan verwachten
- Unieke kenmerken van uw winkel vermelden (bijvoorbeeld gratis parkeren, toegankelijk voor mindervaliden of de aanwezigheid van een lift, kinderhoek of koffiebar)
Laminaathandel.nl doet dit op de onderstaande manier:
Toon de winkelvoorraad
Wanneer de consument online een product heeft gevonden, is de kans groot dat hij of zij deze het liefst vandaag nog wil kopen of bekijken. Een concrete vraag is dan of de winkel het product nog op voorraad heeft. Door het tonen van de winkelvoorraad weet de consument waar hij aan toe is en zal hierdoor eerder geneigd zijn om de winkel te bezoeken. Tapijttegelhandel.nl doet dit door te laten zien hoeveel tegels zij op voorraad heeft, maar geeft door middel van op=op ook aan dat de klant snel moet zijn.
Adverteer lokaal met Google Adwords en Facebook
Via Google Adwords en Facebook is het mogelijk om lokaal te adverteren. Dit betekent dat u kunt adverteren binnen een straal waarin mensen nog bereid zijn om naar de winkel te komen. Dit is voor een lokale winkel met één of enkele vestigingen veel effectiever, dan een dure landelijke campagne. Door te focussen op uw eigen regio, bereikt u de lokale doelgroep en genereert u meer winkelbezoekers.
Plan advertenties in op basis van openingstijden
Met advertentieplanning in Google Adwords is het mogelijk om handmatig per advertentie(groep) in te stellen wanneer de advertenties vertoond moeten worden. Zo is het mogelijk om advertenties te plannen op bepaalde dagen, dagdelen en zelfs specifieke uren. Zo kunt u op verschillende dagen en tijdstippen andere uitingen communiceren. Is uw winkel bijvoorbeeld tot 21:00 uur open? Dan is het slim om potentiële consumenten erop te wijzen dat de winkel vandaag tot 21:00 uur open is. Na sluitingstijd is dit dan niet meer relevant en kan er beter iets anders gecommuniceerd worden.
Adverteer met locatie-extensies
Met de locatie-extensie wordt een adres, telefoonnummer en kaart toegevoegd aan uw Adwords advertentie. Zo kunt u de potentiële bezoeker erop attenderen dat uw winkel in de buurt zit. Daarnaast kan de consument u met één druk op de knop direct bellen, wanneer hij vanaf zijn telefoon zoekt. Met name voor lokale bedrijven is deze methode heel effectief. In het screenshot hieronder is te zien hoe bestratingsmarkt.com hier gebruik van maakt.
Bent u benieuwd wat u naast deze tips nog meer kunt doen om meer offline bezoekers te genereren? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor een gratis adviesgesprek. Wij helpen u graag!