Sinds eind vorig jaar draait de Google Ads-afdeling van B&S Media Internetmarketing een bèta van Google. De bèta heet officieel ‘business information’ en houdt in dat het bedrijfslogo bij advertenties getoond kan worden. Omdat wij Google Premier partner zijn, maken we onderdeel uit van een selecte groep Google Ads-gebruikers die deze feature mogen testen.
Wat houdt de bèta precies in?
Met Bedrijfsinformatie is het mogelijk om bestaande mobiele tekstadvertenties aan te vullen met bedrijfscomponenten, zoals bedrijfsnaam en bedrijfslogo. Normaliter gebruiken onze Google Ads-specialisten koppen om een bedrijfsnaam in terug te laten komen. Omdat er ruimte is voor 15 koppen, moet er altijd 1 beschikbaar blijven voor de bedrijfsnaam. Door middel van deze extensie zorgen we ervoor dat jouw bedrijfsnaam en logo altijd zichtbaar zijn in een advertentie en dat we extra ruimte hebben binnen de advertenties om USP’s te testen.
Zorgt voor meer herkenbaarheid en hogere CTR
Google kent deze bèta toe op basis van bepaalde eisen zoals bijvoorbeeld het budget en hoe schoon het Ads-account is. De extensie zorgt ervoor dat potentiële en bestaande klanten de advertentie eerder herkennen en overgaan tot het bezoeken van jouw website. Tot op heden zien we een hogere CTR wanneer we de bedrijfsnaam en/of logo tonen. Binnenkort delen we de resultaten uitgebreid met jullie.