Google Ads stopt met Enhanced CPC: Wat betekent dit voor jouw campagnes?

Google heeft aangekondigd dat het de biedstrategie ‘Enhanced Cost-Per-Click’ (eCPC) binnen Google Ads gaat afschaffen. Dit betekent dat veel adverteerders hun campagnes moeten aanpassen voor maart 2025. We informeren je graag over wat er precies verandert en wat dit betekent voor jou als adverteerder.

Wat verandert er precies?

Vanaf oktober 2024 kunnen nieuwe zoek- en displaycampagnes geen gebruik meer maken van de Enhanced CPC-biedstrategie. Heb je nog lopende campagnes met Enhanced CPC? Dan kunnen deze campagnes blijven draaien tot maart 2025. Daarna zet Google ze automatisch om naar een handmatige CPC-strategie.

Wat betekent dit voor jou als adverteerder?

Deze verandering vraagt om een evaluatie van je huidige campagnes. Enhanced CPC was een van de eerste slimme biedstrategieën van Google. Met de opkomst van meer geavanceerde, door AI aangestuurde biedopties is het tijd om te vernieuwen. Google biedt uiteraard alternatieven zoals Doel-CPA, Doel-ROAS, conversies maximaliseren en conversiewaarde maximaliseren. Allemaal ondersteund door machine learning en geoptimaliseerd voor betere prestaties en hogere efficiëntie. 

Wij regelen het voor jou

Omdat wij Google Premier Partner zijn, is ons team altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen Google Ads. Dit zorgt ervoor dat we altijd snel kunnen schakelen en strategieën kunnen bijstellen indien nodig. Als internetmarketingbureau zorgen wij er dan ook voor dat je campagnes up-to-date blijven en optimaal blijven presteren. Hierbij kijken we naar wat het beste past bij je doelen en budget en kiezen daar de juiste biedstrategieën bij. 

Heb je vragen? 

Heb je vragen over deze wijziging? Ons team van Google Ads specialisten staat voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Sparen met onze internetmarketingadviseurs behoort ook tot de mogelijkheden. Neem gerust contact met ons op!

Spreek een marketingadviseur

Geen enkele update van B&S Media meer missen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.