Recentelijk heeft Google aangekondigd dat het vertrouwde Google AdWords van naam gaat veranderen. Het advertentieplatform heeft bijna 18 jaar lang Google AdWords geheten, maar zal vanaf 24 juli 2018 verder gaan onder de naam Google Ads. Reden van de naamswijziging is dat de huidige naam volgens Google niet meer volledig de lading dekt. En niet alleen de naam wijzigt, het advertentieplatform krijgt ook een nieuw logo.
Wat verandert er nog meer?
Naast dat je voortaan de nieuwe naam en het nieuwe logo zult zien, zal ook de url worden gewijzigd. Waar dit eerst adwords.google.com was, zal dit nu ads.google.com worden. Verder zal het advertentieplatform hetzelfde werken en blijven ook de tarieven gelijk. Je hoeft daarom niks aan te passen en de rebranding zal geen invloed hebben op de prestaties van de advertenties.
Nieuwe mogelijkheden van Google Ads
Zoals eerder genoemd zal het advertentieplatform op dezelfde manier blijven werken, maar worden er wel een paar nieuwe functies toegevoegd. Zo zal de machine learning technologie ook beschikbaar worden voor kleinere bedrijven. Hiermee helpt Google deze bedrijven om resultaten te boeken zonder veel tijd te investeren. En ook de nieuwe functie ‘smart campaigns’ moet het voor kleine bedrijven makkelijker maken om zelf advertentiecampagnes op te zetten.
Google Marketing Platform
Google AdWords is niet het enige programma dat van naam zal veranderen. Zo zullen ook de programma’s Google Analytics 360 en DoubleClick onder een nieuwe naam worden geschaard, namelijk Google Marketing Platform.
Kijk voor meer informatie over het Google Marketing Platform op het officiële blog van Google.
B&S Media is Premier Google Partner
Als Premier Google Partner is B&S Media altijd als eerste op de hoogte van de laatste ontwikkelingen bij Google. Benieuwd naar de mogelijkheden die Google Ads biedt voor jouw bedrijf? Neem dan vrijblijvend contact op met onze adviseurs!