U kent ze wel, Google Adwords advertenties met daaronder de bekende oranje beoordelingssterren. Deze beoordelingssterren laten uw klant in één oogopslag zien wat de gemiddelde ervaringen van uw bedrijf zijn. Daarnaast maken deze ratings uw bedrijf in de ogen van de klant betrouwbaarder en transparanter, wat net dat extra zetje kan zijn voor een aankoop!
Wijziging regels verkopersbeoordelingen
Echter zijn de spelregels voor de verkopersbeoordelingen (oftewel de sterren) veranderd, waardoor het voor kleinere bedrijven moeilijker is deze te behouden. Waar u eerder slechts 30 beoordelingen in de afgelopen 12 maanden nodig had voor de sterren, heeft Google dit aantal nu opgeschroefd naar maar liefst 150 beoordelingen! Ook moet de gemiddelde beoordeling ten minste 3,5 sterren (een score van 7,0) of hoger zijn. Google heeft deze wijziging recentelijk doorgevoerd om zo de kwaliteit van de reviews te verbeteren.
Voldoet u nog aan de eisen?
Met deze wijziging bestaat de kans dat de sterren bij uw Adwords advertenties verdwenen zijn. Wilt u weten of uw account nog voldoende beoordelingen heeft om de sterren te kunnen laten zien? Via de volgende link is dit eenvoudig te checken: https://www.google.com/shopping/seller?q=voorbeeld.nl Wat u nog wel moet doen is ‘voorbeeld.nl’ vervangen door uw eigen domeinnaam. Staan uw beoordelingen er nog steeds? Mooi, dan voldoet uw bedrijf aan alle eisen en worden de sterren nog steeds getoond!
Hoe krijgt u meer recensies?
Wilt u graag uw beoordelingssterren terug, maar heeft u minder dan 150 recensies in de afgelopen 12 maanden ontvangen? Dan is het noodzakelijk dat u meer beoordelingen krijgt. Dit kunt u o.a. doen door uw bedrijf aan te melden bij een recensiepartner, zoals The Feedback Company, Trustpilot of KiYoh. Vervolgens zult u uw klanten pro-actief moeten vragen een beoordeling achter te laten bij deze recensiepartner. Uiteraard helpen wij u hier graag bij.
Neem voor meer informatie contact met ons op via 038-337 66 78 of mail naar info@bsmedia.nl.