Het is al langer bekend dat het internet kleine bedrijven kan helpen bij het aantrekken van nieuwe klanten, zelfs wanneer de deuren van de fysieke winkel gesloten zijn. Aan de slag gaan met een website is de eerste stap, maar daarna zijn er tal van mogelijkheden om uw doelgroep gerichter te bereiken. Zo is Google Shopping een handig kanaal voor detaillisten om de doelgroep eenvoudig en snel te bereiken.
Google Shopping is een service waarmee consumenten gemakkelijk en snel producten kunnen vinden en vergelijken. Omdat kopers gerichter kunnen zoeken, is de kans ook groter dat ze tot aankoop overgaan. Google Shopping kan een handig hulpmiddel zijn om de producten ook visueel onder de aandacht te brengen op het moment dat mensen juist op zoek zijn naar dat ene specifieke product. Het mooie van Google Shopping is dat gebruikers geen link meer hoeven te volgen om meer te weten te komen over het product, in plaats daarvan kunnen ze hun besluit nemen op basis van de informatie weergegeven in Google Shopping. Het maakt niet uit hoe groot of klein uw bedrijf is; op Shopping is de interface zo eenvoudig dat u meer controle krijgt over de resultaten. Enkele tips voor Google Shopping:
Toon producten die bijdragen aan uw bedrijfsdoelstelling
Het is mogelijk om al uw producten te tonen op Google Shopping. Het mooie van de Shopping campagnes is echter dat u op productniveau wijzigingen, zoals biedingen, kunt instellen. Zo is het voor u gemakkelijk om juist de producten die u belangrijk vindt te tonen. Op producten die minder relevant zijn, door bijvoorbeeld een lagere marge, kunt u eenvoudig een bodaanpassing instellen. Ook kunt u er voor kiezen deze helemaal uit te sluiten.
Geef relevante informatie in de titel en omschrijving
Het is belangrijk dat de juiste informatie in de productomschrijving wordt weergeven. Op deze manier kunnen de producten beter gekoppeld worden aan de zoekopdrachten.
Geef prioriteiten aan
Met de geavanceerde instellingen in Google Shopping kunt u aangeven of een campagne een hoge, normale of lage prioriteit krijgt. Daarmee kunt u gemakkelijk controle uitoefenen op de producten die u wilt tonen. Wanneer meerdere producten uit de campagnes geactiveerd worden aan een zoekterm, zal het product in de campagne met de hoogste prioriteit voorrang krijgen.
Krijg inzicht in de concurrentie
Door middel van de benchmark statistieken binnen Google Shopping kunt u heel gemakkelijk zien hoe uw campagne presteert ten opzichte van de concurrentie. Zo ziet u eenvoudig waar kansen op betere prestaties liggen.
Meer informatie over Google Shopping? Neem dan gerust contact met ons op, wij helpen u graag!