Uit de toenemende vraag naar Google Adwords campagnes blijkt dat steeds meer ondernemers waarde hechten aan een goede vindbaarheid op het internet. In vele branches is online adverteren een vrijwel onmisbaar marketingonderdeel geworden om de doelgroep te blijven bereiken. De concurrentie verplaatst zich naar het internet en consumenten oriënteren zich online of plaatsen hier zelfs direct een bestelling.
Google biedt twee advertentiemogelijkheden om de doelgroep effectief te bereiken. Via adverteren op de zoekmachine zelf wordt uw advertentie vertoond wanneer men zoekt op door u gekozen trefwoorden binnen de ingestelde straal rond uw bedrijf. In Google Adwords betaald u pas als de gebruiker daadwerkelijk op uw advertentie klikt en uw website bezoekt.
Een andere mogelijkheid is het Google Display Netwerk, waarbij uw advertenties worden vertoond op aangesloten websites. Ook hier betaald u alleen voor daadwerkelijke klikken op uw advertenties en kunt u eenvoudig tienduizenden gebruikers bereiken. Een ideale manier om de naamsbekendheid van uw onderneming te vergroten!
Automatische plaatsingen
Google kan uw advertenties automatisch plaatsen op websites binnen het display netwerk. Nadat u relevante trefwoorden hebt ingegeven gaat Google op zoek naar websites en artikelen binnen dezelfde context. Hiermee bereikt u tienduizenden relevante internetgebruikers!
Zelfgekozen plaatsingen
Het is ook mogelijk om zelf websites te kiezen waarop uw advertenties worden vertoond. Hiermee is het mogelijk om hele specifieke websites te kiezen, maar kunnen ook grote landelijke websites als Ad.nl en Nu.nl worden ingesteld. Enige voorwaarde is dat de website gebruik moet maken van Google advertenties.
Wilt u meer informatie over het Google Display Netwerk of over adverteren op Google in hetalgemeen? Neem dan contact op met Robbie Bremer via r.bremer@bsmedia.nl.