In de afgelopen jaren is het aantal adverteerders op Google Adwords enorm toegenomen. Steeds meer bedrijven zien de mogelijkheden van online marketing en zijn gestart met een advertentiecampagne. Op de meeste zoektermen wordt er dan ook volop geadverteerd en is het erg belangrijk om de advertenties extra op te laten vallen. Via advertentie-extensies biedt Google Adwords de mogelijkheid om extra opvalwaarde te creëren voor tekstadvertenties. In deze blog bespreken we de meest gebruikte extensies: sitelinks en locatie-extensies
Sitelinks
Via de advertentie-extensie sitelinks is het mogelijk om meerdere linkjes te plaatsen in één advertentie op Google Adwords. Deze extra links worden onder de advertentie geplaatst en kunnen links bevatten naar specifieke pagina’s op uw website. In deze sitelinks kunnen bijvoorbeeld verschillende diensten/producten worden geplaatst. De sitelinks worden echter ook gebruikt om USP’s van het bedrijf extra te benadrukken of om de gebruiker extra aan te zetten om contact op te nemen of een bestelling te plaatsen.
Locatie-extensies
Een tweede veelgebruikte advertentie-extensie is het gebruik van locatie-extensies. Via locatie-extensies is het mogelijk om de contactgegevens van uw bedrijf te koppelen aan uw Google Adwords advertentie. Deze optie is met name interessant voor lokale bedrijven met een relatief klein werkgebied. De gebruiker op Google weet dan direct dat uw bedrijf in de regio is gevestigd en zal hierdoor eerder op uw advertentie klikken en contact opnemen. De locatie-extensies kunnen zowel handmatig als via een koppeling met Google Places worden ingesteld.