Na het behandelen van het regionale aspect van Google in mijn column van oktober zal ik in deze column ingaan op het belang van vindbaarheid op lokaal niveau. De ontwikkelingen binnen de zoekmachine Google volgen elkaar zeer snel op, waarbij Google Place Search een van de laatste belangrijke vernieuwingen is. Google Place Search biedt vele kansen voor de ondernemer die binnen een kleine, lokale omgeving meer bekendheid wil genereren. Met het aanmaken van een Google Places bedrijfsprofiel bent u namelijk in staat om al uw bedrijfsinformatie overzichtelijk aan uw potentiële klanten te tonen. Wanneer een zoekwoord in combinatie met een stad (bijv. schilder Zwolle) wordt ingevoerd, zal Google een overzicht van deze relevante bedrijfsprofielen tonen op zeer prominente posities binnen de zoekresultaten. Daarnaast worden deze bedrijfsprofielen ook vertoond op basis van het IP-adres van de gebruiker, wanneer deze zoekt op brede zoekwoorden als ‘schilder’.
Google Places
U kunt zich voorstellen dat het cruciaal is om in deze bedrijfsoverzichten naar voren te komen. Door het aanmaken van een volledig Google Places bedrijfsprofiel en een zoekmachinevriendelijke website vergroot u uw kansen om in deze overzichten een plek te veroveren. Uit de praktijk weten wij dat veel ondernemers moeite hebben met de ingewikkelde instellingen in de zoekmachine Google.
B&S Media ondersteunt u daarom graag bij het verbeteren van de vindbaarheid binnen Google en komt graag in contact met ondernemers die hier meer informatie over willen ontvangen. Voor vragen over Google Place Search of algemene vragen over Google kunt u contact opnemen met B&S Media.