Binnen Google AdWords heeft de gebruiker de mogelijkheid om advertenties meer op te laten vallen. Dit kan gedaan worden door middel van extensies. Deze advertentie-extensies zorgen voor een hogere klikratio. Een bekende extensie is de locatie-extensie. Maar Google heeft een nieuwe extensie uitgerold, waardoor u uw advertentie nog meer op kunt laten vallen. Het gaat namelijk om de callout extensie. Wat is een callout extensie precies? Met een callout kunt u aan de advertentie een aantal redenen toevoegen waarom de consument voor u moet kiezen. U kunt er dan voor kiezen om USP’s van uw bedrijf te gebruiken, maar u kunt er ook bijvoorbeeld kortingen in vermelden.
Wat zijn advertentie callouts precies?
Door middel van een callout advertentie-extensie is het mogelijk om de klant te overtuigen waarom hij of zij juist bij uw bedrijf iets moet kopen. Het is dankzij de callout extensie mogelijk om de klant direct te laten zien wat de voordelen zijn, als ze voor uw bedrijf kiezen. De extensie kan op verschillende niveaus worden toegevoegd. De callout extensies hebben veel weg van de sitelinks. Echter, er is een groot verschil. De callouts hebben namelijk geen link naar uw website. Het is wel goed mogelijk om de callouts te combineren met de sitelinks. Het blijven wel twee aparte regels.
Callout extensie maken
Om een callout extensie te maken, moet u eerst ingelogd zijn in Google AdWords. Ga in AdWords naar het tabblad ‘advertentie-extensies’. Hier vindt u ook de optie om aan te geven of de callout is geschikt voor mobiele apparaten. U kunt maximaal 4 callout extensies aanmaken per niveau. Dit moeten er minimaal 2 zijn. Ook is er een maximum aantal tekens van 25 wat gebruikt mag worden. De vertoning van de callouts hangt af van een aantal factoren. Zo is de positie van de advertentie bepalend, maar speelt ook de prestatie een rol. Het is dus belangrijk om er goed over na te denken wat voor callouts u moet maken.
Sitelinks en callouts samen gebruiken
Zoals we al zeiden kunnen sitelinks en callouts kunnen op een ideale wijze worden gecombineerd om consumenten duidelijk te maken wat u hen te bieden heeft. Op de callouts kan niet geklikt worden, dus u kunt mensen er niet mee naar uw website linken. Echter, callouts zorgen ervoor dat de aandacht van mensen getrokken wordt en kunnen er voor zorgen dat mensen verder gaan lezen. De promotietekst van uw callout kan toegevoegde waarde bevatten voor mensen zodat ze beslissen om op uw advertentie te klikken. Als u bijvoorbeeld schoenen verkoopt, kunt u in de callout ‘365 dagen retour’ en ‘gratis verzendkosten’ gebruiken. De sitelinks kunnen dan weer afgestemd worden op de callouts om zodoende meer bezoek te genereren.