In eerdere blogs zijn we in gegaan op het analyseren van de behaalde resultaten van uw Google Adwords campagne. Door de resultaten van de campagne regelmatig te analyseren bent u in staat om verbeterpunten te achterhalen, waarmee het rendement van de campagne verhoogd kan worden. In deze blog gaan we uitgebreider in op een van de belangrijkste statistieken in Google Adwords: het vertoningsaandeel van uw campagne.
Vertoningsaandeel
Google Adwords heeft de mogelijkheid om per campagne een maximaal budget toe te wijzen per dag. De campagne staat standaard zo ingesteld dat Google het ingestelde budget over de gehele dag verspreidt, zodat de advertenties ook later op de dag nog worden vertoond. Wanneer het budget beperkt is ten opzichte van het aantal zoekopdrachten op zoekwoorden in uw campagne, worden de advertenties niet bij elke zoekopdracht vertoond. Het vertoningsaandeel in uw Google Adwords campagne geeft het percentage van alle zoekopdrachten waarbij uw advertentie daadwerkelijk op Google wordt vertoond.
Verloren vertoningsaandeel budget
De meest voor de hand liggende reden van een verloren vertoningsaandeel is dat het budget onvoldoende is om altijd vindbaar te zijn op de zoekwoorden. Met behulp van het verloren vertoningsaandeel door budget, bent u in staat om te achterhalen welke budgetverhoging mogelijk is om altijd vindbaar te zijn op de gekozen zoekwoorden binnen uw werkgebied.
Verloren vertoningsaandeel positie
Een tweede reden voor een verloren vertoningsaandeel kan liggen in te lage posities voor uw zoekwoorden. Wanneer de CPC bieding voor een zoekwoord onder het bod voor de eerste pagina ligt, worden de advertenties niet vertoond. Het verloren vertoningsaandeel door positie geeft het percentage gemiste vertoningen aan door te lage posities. Door actief aan de slag te gaan met de CPC biedingen voor uw zoekwoorden bent u in staat om dit verloren vertoningsaandeel zo laag mogelijk te houden.
Wilt u meer informatie over het vertoningsaandeel van uw Google Adwords campagne of over adverteren op Google in het algemeen? Neem dan contact op voor een vrijblijvend en gratis adviesgesprek!