We krijgen nog wel eens de vraag wat zoekmachine optimalisatie voor een bedrijf of MKB oplevert. Waarom moet u eigenlijk aan zoekmachine optimalisatie doen? In deze blog leggen we uit waarom het voor ieder bedrijf noodzakelijk is om aan zoekmachine optimalisatie te doen en waarom het beter is om vandaag nog te starten.
Het doel van SEO: bezoekers naar de website
Allereerst is het belangrijk om te weten wat het doel is van zoekmachine optimalisatie; meer bezoekers naar de website trekken door een hogere positie in zoekmachines te verkrijgen. Wanneer u bijvoorbeeld loodgieter in Kampen bent, is het belangrijk om gevonden te worden op de termen ‘loodgieter Kampen’. Hoe hoger u in Google staat, hoe beter u zichtbaar bent. Mensen klikken dus sneller op uw website en dat betekent meer bezoekers! Meer bezoekers betekent meer leads, meer leads betekent meer omzet. Het optimaliseren van de website wordt gedaan aan de hand van verschillende manieren. Zo is het belangrijk dat de techniek(het CMS) achter de website goed is. Dat er goede content op de website staat, dat er veel goede linkjes naar uw website gaan, dat de meta data goed staat en ga zo maar door. Er zijn zo’n 200 factoren die van invloed zijn voor de ranking van uw website. SEO is de opening naar vele bezoekers op uw website.
De investering van SEO
Een groot voordeel van SEO, is dat de investering relatief laag is. Vergelijk het maar eens met de investering die u moet doen voor een advertentie in de krant of een spotje op de radio. Het kost veel geld en het is nog maar de vraag wat de impact is. Daarnaast is SEO is van de lange termijn. Als u kiest voor zoekmachine optimalisatie, zult u daar voor een lange tijd de voordelen van ervaren. SEO heeft altijd een positief effect en dat is natuurlijk wat u wenst.
Het resultaat van SEO is goed te meten
SEO is goed te meten. Door middel van verschillende tools en een programma kunt u precies zien hoeveel bezoekers er op uw website komen door SEO. Uiteraard kunnen leads en conversies ook worden gemeten. Bij bijvoorbeeld een advertentie in de krant is dat niet mogelijk. Wilt u dus ook daadwerkelijk resultaat zien? Kies dan voor SEO!
SEO ondersteunt offline verkopen
SEO dient ook als ondersteuning van de offline verkopen. Veel consumenten zoeken namelijk eerst online naar het bedrijf om bijvoorbeeld te kijken waar het is gevestigd of welke producten / diensten ze aanbieden. Het is voor bedrijven dan natuurlijk noodzakelijk om naar voren te komen. Elke bezoeker die binnenkomt op de website, is dus ook een potentiële bezoeker voor in de winkel.
Alleen een website niet voldoende
Tegenwoordig is het hebben van alleen een website niet meer voldoende. Er zijn steeds meer bedrijven, waaronder MKB bedrijven, die de noodzaak van SEO in zien. U wilt toch niet dat uw concurrent boven u staat in de zoekresultaten en daardoor klanten voor uw neus weg kaapt?
Sceptici SEO
Bij veel bedrijven heersen er vragen over SEO en wordt er nog wel eens sceptisch over gedacht. SEO is geen mooi verkooppraatje. Mits het goed ingezet wordt, levert het gewoon keiharde resultaten op. Resultaten die meetbaar zijn en waar op gestuurd kan en moet worden. Kies daarom voor een betrouwbaar bureau dat meedenkt met uw bedrijf, producten en/of diensten en uw website. Een goede strategie zorgt voor meer bezoekers op uw website!
Wilt u meer bezoekers op uw website en daardoor meer omzet? B&S Media gaat graag met u om de tafel om de mogelijkheden voor SEO te bespreken.