Youtube Remarketing

Met remarketing kunnen mensen  die eerder op  een specifieke pagina van de website zijn geweest opnieuw bereikt worden met een advertentie. Normaal gesproken wordt remarketing toegepast door het inzetten van (beeld)banners of tekstadvertenties op andere websites, die deze bezoekers opnieuw bereikt.

Remarketing laat in de regel vaak hele mooie resultaten zien, juist omdat er al een bepaalde interesse aanwezig is door eerder op de website te komen. Ook in branches waarin klanten heel oriënterend zijn kan het inzetten remarketing een voordeel ten opzichte van de concurrentie betekenen. Stel je maar voor, een twijfelende klant komt jou banners overal tegen en die van de concurrenten niet, dit kan net dat ene zijn wat de klant over de streep trekt om toch voor jou te kiezen.

Nu is er sinds korte tijd iets nieuws, naast de gebruikelijk opties voor remarketing  is er namelijk ook de optie om remarketing toe te passen binnen video advertising. Na het inzetten van een normale remarketing campagne is het mogelijk om een lijst met websites te bekijken waarop remarketing banners zijn vertoond. Het is een uitzondering op de regel als Youtube niet in de top 3 staat. Daarom is dit een uitermate geschikt platform om video remarketing toe te passen.

google_adwords_for_video

Hoe werkt Youtube Remarketing?

Met Youtube remarketing wordt het net als bij een normale remarketing campagne mogelijk om bezoekers van uw website opnieuw te bereiken op het moment dat zij op een andere website komen. Het enige verschil is dat er nu een video wordt getoond. De video wordt vertoond in de vorm van een PreRoll. Een PreRoll is een advertentie die wordt vertoond voordat de video wordt afgespeeld die de bezoeker wilt zien.
Het afrekenmodel is op basis van True View. True View wilt zeggen dat er afgerekend wordt op basis van een afgekeken video of een video waarbij de gebruiker minimaal 30 seconden heeft gekeken. Tegenwoordig kunnen advertentie video’s altijd worden weg geklikt.

De voordelen van Youtube Remarketing

ROI verbeteren: adverteerders die remarketing gebruiken op YouTube hebben hun rendement op investering (ROI) verbeterd door klanten te targeten die interesse hebben getoond in hun product of service.

Bereik: uw YouTube-video kan duizenden weergaven genereren en vaak ook in korte tijd waardoor u potentiële klanten op uw remarketinglijst eerder kunt bereiken dan via andere remarketing methoden.

Concurrerende tarieven: het AdWords-model op basis van veiling biedt concurrerende tarieven. Met TrueView-videoadvertenties en AdWords voor video betaalt u alleen als de gebruiker daadwerkelijk de advertentie bekijkt.

Wilt u weten of u ook in aanmerking komt voor een Youtube remarketing campagne? Neem dan contact op met B&S Media!

Geen enkele update van B&S Media meer missen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.