Campergallery
Representatieve website en groeiende vindbaarheid
Campergallery is sinds 1990 actief in de camperbranche. Vanuit de vestiging in Apeldoorn bedient de specialist heel Nederland met een breed en gevarieerd aanbod aan campers in verschillende prijsklassen en van verschillende merken. Alle medewerkers zijn gek op het camperleven en daarom kunnen zij iedereen een goed advies geven over welke camper het beste bij hen past.
Van marktplaats naar SEO en Google Ads
Voor de start van de campagnes eind 2021 bestond de online marketing van Campergallery uit advertenties op online marktplaatsen. Ook had het bedrijf slechts een basic website. In het echt is Campergallery een camperspecialist met een landelijke dekking en breed assortiment jong gebruikte campers. Dit moest ook online worden uitgedragen. “We zochten op Google en B&S Media Internetmarketing stond bovenaan. Dus hebben we doorgeklikt en contact opgenomen”, aldus marketeer Jayboy (bekijk verderop zijn videoreview). En zo ging het bedrijf van een basic website met marktplaats-advertenties naar een professionele website met groeiende vindbaarheid dankzij SEO- en Google Ads-campagnes.
Responsive
De website is optimaal lees- en navigeerbaar op alle beschikbare apparaten.
Custom koppeling
Custom koppeling met OVIS voor realtime camperaanbod
Groeiend
De nieuwe website heeft gezorgd voor meer groei in verkeer en conversies.
Techniek
De nieuwe website is technisch helemaal up-to-date.
Custom koppeling voor de nieuwe website
Ons webteam heeft in juni 2022 de nieuwe website voor Campergallery opgeleverd. Nu is het voor de bezoeker direct duidelijk dat ze met dé camperspecialist te maken hebben. Bij binnenkomst van de website laten we zien dat Campergallery een breed assortiment heeft met een grote showroom. De bezoeker ziet direct de USP’s en reviews in beeld en kan ook gelijk het aanbod bekijken en/of contact opnemen. Om te zorgen voor een actueel aanbod van campers op de website, heeft ons webteam een custom koppeling gemaakt met OVIS Voorraadbeheer. Vanuit dit systeem worden de campers geïmporteerd naar de website van Campergallery met alle benodigde en actuele productinformatie.
posities gestegen
meer organisch verkeer
zoekwoorden in top 3
Landelijk op 1 in Google met zoekvolume van 40.000
Om te zorgen dat Campergallery landelijk beter vindbaar wordt, hebben we een goede mix van zoekwoorden afgestemd tijdens het zoekwoordenonderzoek. Deze zoekwoorden hebben een sterke focus gericht op lange en korte termijn. Door de autoriteit van de website te versterken met gerichte SEO-activiteiten, hebben we ervoor gezorgd dat Campergallery landelijk op 1 staat met de voor hen belangrijkste zoekterm. Deze zoekterm, met een zoekvolume van 40.000 per maand, draagt bij aan een mooie stroom organisch verkeer, oftewel mensen die geïnteresseerd zijn in het kopen van een camper.
Technische en conversieverhogende aanpassingen aan de website
Voor een betere vindbaarheid, maar ook voor het verhogen van de conversie, hebben we in het begin diverse aanpassingen aan de oude website gedaan. Zo hebben we het zoekwoord ‘Camper kopen’ opgenomen in het hoofdmenu, url-wijzigingen doorgevoerd en meer gerichte content toegevoegd. Daarnaast hebben we ook de USP’s en de reviews beter in beeld gebracht.
Focus op merken en occasions
Binnen de Google Ads-campagnes van Campergallery leggen we de focus op merken en occasions. We zetten hierbij Search, Performance max, Display en Demand Gen in. In Google Search targetten we campagnes op mensen die al verder in de funnel zitten, na de oriëntatiefase en richting de aankoop. Zij zoeken bijvoorbeeld een goede aanbieder, adviseur of camper om te kopen. De Performance max-campagnes zijn zichtbaar via elk kanaal en bekleden de hele funnel. We targetten hierin op basis van intent (intentie, interesses), zoals vakantiegangers. Demand Gen zetten we in aan de hand van doelgroepen en intent en is meer gericht op oriënterend verkeer. Daarnaast krijgen websitebezoekers, die de website verlaten zonder een afspraak te maken om een camper te bekijken, de remarketingcampagne te zien.
Google Ads resultaten
meer showroombezoeken
kosten per conversie
hogere conversiepercentage
Wat zegt de klant?
Maandelijks bekijken we samen met een collega van B&S Media de resultaten en die bevallen ons beiden heel erg goed. Het contact ervaar ik erg positief. Zodra wij een aanpassing nodig hebben, wordt dit direct en snel opgepakt. Dit werkt voor ons super, tevreden!
Jayboy van Campergallery in ApeldoornWij werken aan dit project
Klaas
Senior internetmarketingadviseur
Jarno
Senior SEO-specialist
Tim
SEA-specialist
Arjan
Senior webdeveloper
Ook betere resultaten?
Benieuwd of er voor jouw bedrijf ook betere resultaten te behalen zijn online? Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!