Laminaatpark
Meer offerte-aanvragen dankzij Google Ads, SEO en webdesign
Het bedrijf
Laminaatpark is al 10 jaar hét adres voor laminaat van de hoogste kwaliteit. Het bedrijf biedt meer dan 400 verschillende soorten laminaat tegen de laagste prijsgarantie. Tevens bieden ze bezorging en legservice aan in heel Nederland. Laminaatpark is gevestigd in Leeuwarden, maar biedt al haar producten ook online aan in de uitgebreide webshop.
Online marketing verandert constant
De ontwikkelingen op het gebied van online marketing en webdesign gaan razendsnel. Dit geldt zowel voor de techniek van de website als het design ervan. En bij laatstgenoemde gaat het niet alleen om User Experience (gebruiksvriendelijkheid) en User Interface (het totale visuele plaatje), maar ook om trends op het gebied van webdesign. Er zijn dus altijd weer nieuwe verbeteringen en optimalisaties die doorgevoerd kunnen worden. Twee jaar geleden heeft B&S Media Internetmarketing de webshop van Laminaatpark opgeleverd. Een website is alleen nooit een eenmalig project, maar een doorlopend proces. Het is belangrijk om te blijven optimaliseren en vernieuwen, om zo het maximale uit een website te kunnen halen. De doelstelling voor Laminaatpark was daarom om een nieuwe frisse look te creëren, die aansluit bij de huidige ontwikkelingen op het gebied van User Interface en User Experience. Maar een nieuw design maken we natuurlijk niet alleen om ‘een nieuw design’. Uiteindelijk draait het om het verbeteren van de conversieratio. Het nieuwe design moet er daarom voor gaan zorgen dat het aantal offerteaanvragen verhoogd wordt.
Kleuren
Contrasterende en opvallende kleuren zorgen dat de call-to-actions opvallen.
USP's
De USP's van Laminaatpark komen op de nieuwe website op meerdere plekken terug.
Header
Door een slimme indeling te hanteren, vallen bepaalde belangrijke elementen beter op.
Call-to-actions
Duidelijk zichtbare call-to-actions roepen gebruikers op tot het uitvoeren van een actie.
Posities gestegen
Top 3 posities
Meer offerte-aanvragen
SEO resultaten
Een toename van 20.705 bezoekers. Een conversiestijging van 62%. Een toename van het conversiepercentage van 10%. De resultaten spreken voor zich! Als we de cijfers van het afgelopen jaar bekijken en afzetten tegen dezelfde periode vorig jaar, wordt duidelijk dat de uitstekende organische posities hebben geleid tot meer bezoekers én conversies.
Concreet hebben we 7.330 positiestijgingen weten te realiseren. Van de 142 zoekwoorden waarop we optimaliseren, scoren we maar liefst 87 top drie posities. Op 43 van deze zoektermen zijn we inmiddels te vinden op de eerste plek tussen de organische zoekresultaten.
Doelgericht adverteren
De vloerenbranche kent ontzettend veel concurrentie online. Alleen al naar het woord ‘laminaat’ wordt maandelijks bijna 50.000 keer gezocht. Om het advertentiebudget zo efficiënt mogelijk in te zetten, is er besloten een balans te creëren tussen intentiegericht zoekverkeer en zoektermen met volume. Zo lopen we niet het risico dat het budget opgaat aan zoekwoorden die niet converteren en focussen we ons voor een belangrijk deel op relevant verkeer. Aan de hand van Single Keyword Ad Groups (SKAG’s) isoleren we de zoektermen in combinatie met plaats, zodat we iedere gebruiker door kunnen sturen naar een relevante landingspagina. Dit is niet alleen gunstig voor de gebruikerservaring, maar werkt ook in het voordeel van de advertentierelevantie – en daarmee – de kwaliteitsscore. Op deze manier beïnvloeden we de klikprijs op een positieve manier.
Focus op eerdere bezoekers
Zodra eerdere websitegebruikers opnieuw zoeken naar relevante zoektermen, helpt de DSA + RLSA-campagne ons om op iedere relevante zoekwoordcombinatie vindbaar te zijn. Met DSA worden dynamische tekstadvertenties bedoeld, die geactiveerd kunnen worden zodra een zoekopdracht overeenkomt met de content op de opgegeven landingspagina. RLSA verwijst naar Remarketing Lists For Search Ads, die ons in staat stellen om eerdere bezoekers van de website op te nemen in een aparte doelgroeplijst. Met een DSA + RLSA-campagne worden dus specifiek gebruikers getarget die al bekend zijn met de website en opnieuw zoeken naar woorden die betrekking hebben op ‘laminaat’, ‘PVC’ of vloeren.
Google Ads resultaten
Ten opzichte van het afgelopen jaar, is het aantal klikken gestegen met 18% en zien we een toename van de investering van 8%. Dat de investering minder sterk is toegenomen dan het aantal klikken, heeft te maken met het feit dat de gemiddelde kosten per klik met 9% zijn afgenomen. In totaal is het aantal conversies met 36% gestegen, zien we een afname van de CPA met 21% en is het conversiepercentage met 18% toegenomen.
Google Ads resultaten
Meer offerte-aanvragen
Lagere CPA
Hoger conversiepercentage
Wij werken aan dit project
Robbie
Directeur / Eigenaar
Jarno
Senior SEO-specialist
Jos
Senior SEA-specialist
Ook betere resultaten?
Benieuwd of er voor jouw bedrijf ook betere resultaten te behalen zijn online? Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!