PE Cosmetics | Perfect Eyelash
Van offline imperium naar online grootmacht
Het bedrijf
Van kleine studio aan huis naar heus wimperimperium. De laatste 8 jaar is het hard gegaan bij Perfect Eyelash. Alleen al in 2018 wist het team van stylisten en trainers meer dan 50 internationale prijzen in de wacht te slepen. Met een eigen merk van wimper- en wenkbrauwproducten én meerdere salons en opleidingscentra in Nederland en België is Perfect Eyelash een waar begrip in de branche.
Vindbaarheid verbeteren
Offline gaat het Perfect Eyelash al jaren voor de wind. Zij zijn dan ook het snelst groeiende bedrijf op het gebied van behandelingen, opleidingen en producten voor wimpers en wenkbrauwen. Om ook online uit breiden, zijn zij gaan samenwerken met B&S Media om de vindbaarheid in de organische zoekresultaten te versterken. Vooral het trainingsaanbod kon online een steuntje in de rug gebruiken; op veel gerelateerde zoekwoorden scoorde website op dat moment nog geen hoge posities in Google. Hetzelfde gold voor een aantal locaties, die nog niet optimaal vindbaar waren op relevante lokale zoekopdrachten.
Onderzoek
Allereerst is er in kaart gebracht welke zoektermen worden gebruikt door uiteenlopende doelgroepen.
Techniek
Er zijn vervolgens technische optimalisaties doorgevoerd zodat de website optimaal geïndexeerd wordt.
Content
Ook zijn er verschillende landingspagina’s geschreven waar de gebruikte zoektermen op terugkomen.
Autoriteit
Door het versterken van het linknetwerk, verwijzen er nu meer kwalitatieve websites naar de website.
Posities gestegen
Landelijke topposities
Woorden in de top-3
SEO resultaten
Om de vindbaarheid te verbeteren, is er onder andere gekeken naar de URL structuur en de H1/H2 opmaak van diverse pagina’s. De trainingspagina’s zijn tevens geoptimaliseerd voor SEO. We hebben de teksten uitgebreid met relevante informatie, de page titles en meta descriptions verbeterd en interne links aangemaakt naar deze pagina’s. Om meer organisch verkeer naar de website te trekken en in te spelen op voice search, hebben we daarnaast ook een kenniscentrum ingericht. In dit kenniscentrum worden vragen beantwoord die over deze branche in Google worden gesteld. Op deze manier focussen we ons ook op longtail zoekwoorden.
De resultaten liegen er niet om! Momenteel staan er 36 zoekwoorden in de campagne. In totaal hebben we inmiddels 1.520 positiestijgingen gerealiseerd voor deze zoektermen. Dat betekent dat elk zoekwoord gemiddeld zo’n 42 posities is gestegen. De helft van de zoekwoorden zijn inmiddels vindbaar op de eerste positie in Google, 30 woorden worden vertoond op positie 1 tot en met 3 en 36 woorden staan met een landingspagina op de eerste pagina met zoekresultaten. Noemenswaardig zijn de eerste posities voor de zoekwoorden ‘wimperextensions cursus’ (zoekvolume: 1.300), ‘henna brow cursus’ (zoekvolume: 260) en ‘wimperextensions nijmegen (zoekvolume: 480)’.
Wat zegt de klant?
B&S Media Internetmarketing hebben wij gevraagd om onze vindbaarheid in de organische zoekresultaten te versterken. En dit met name voor de zoekwoorden gerelateerd aan onze trainingen. En dit hebben zij zeer succesvol gedaan! Onze website is beter vindbaar in de organische zoekresultaten van Google, het aantal klanten is gestegen én we hebben een mooie omzetgroei behaald. Verder zijn de lijnen kort en ervaren wij de communicatie als zeer prettig. B&S Media Internetmarketing is een aanrader om mee samen te werken!
Set MoosaviWij werken aan dit project
Klaas
Senior internetmarketingadviseur
Demi
Senior SEO-specialist
Tim
SEA-specialist
Jan-Anne
Social advertising specialist
Ook betere resultaten?
Benieuwd of er voor jouw bedrijf ook betere resultaten te behalen zijn online? Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!