Snelbouwloods
Een crossmediale aanpak met resultaat
Het bedrijf
Snelbouwloods is een jong bedrijf dat zich gespecialiseerd heeft in het leveren van zelfbouwloodsen. Vanuit de markt merkten zij dat er een enorme behoefte was aan snel leverbare loodsen. Hiermee kunnen zij particulieren en bedrijven voorzien van snel leverbare en kwalitatief goede loodsen die relatief eenvoudig zelf te monteren zijn.
Snelbouwloodsen tegen een scherpe prijs
De uitdaging hierbij is om dit zo efficiënt mogelijk te doen. Door te besparen op montagekosten kunnen de zelfbouwloodsen tegen een scherpe prijs aangeboden worden. Ook vindt Snelbouwloods.nl duurzaamheid belangrijk. Doordat de constructies gemonteerd worden met behulp van popnagels zijn ze ook weer te demonteren, waardoor het materiaal opnieuw gebruikt kan worden.
Onderzoek
Allereerst is er in kaart gebracht welke zoektermen worden gebruikt door uiteenlopende doelgroepen.
Techniek
Er zijn vervolgens technische optimalisaties doorgevoerd zodat de website optimaal geïndexeerd wordt.
Content
Er zijn verschillende landingspagina’s geschreven waar de gebruikte zoektermen op terugkomen.
Autoriteit
Door het versterken van het linknetwerk, verwijzen er nu meer kwalitatieve websites naar de website.
posities gestegen
meer organisch verkeer
zoekwoorden in de top 3
Van niet vindbaar, nu steevast in top 3
Bij Snelbouwloods is het mogelijk je eigen loods samen te stellen. Op basis van zoekwoordonderzoek hebben we gekeken welke zoekwoorden interessant zijn voor Snelbouwloods.nl. We zetten hierbij in op termen als ‘hallenbouw’, ‘moderne prefab garage’, ‘prefab hallenbouw’, ‘prefab schuur’ en ‘prefab garage’. Voor aanvang van het SEO-traject was Snelbouwloods niet vindbaar in de top 100 op dit soort relevante termen. Inmiddels scoren zij steevast een top 3 positie.
Google Ads resultaten
stijging in conversies
daling in cost per click
stijging click-through-rate
Display, Search en Performance Max
In Google Ads werken wij met een combinatie van Display en Google Search. Op basis van relevante long tail zoekwoorden worden de advertenties van Snelbouwloods getoond aan een relevante doelgroep.
Daarnaast werken we ook met Performance Max. Hierbij laten wij op basis van specifieke doelgroepen advertenties zien aan een potentiële klant. Hiermee hebben we het bereik en aantal conversies enorm kunnen vergroten. Door middel van deze strategie zien we ten opzichte van vorig jaar een stijging van 11,17% in het aantal ingevulde offerte formulieren.
Wat zegt de klant?
"Ik ben ontzettend blij met het contact dat ik heb met B&S Media! Ze reageren altijd snel op mijn vragen en helpen bij het maken van mijn beslissingen. De reportages van de resultaten zijn helder en overzichtelijk, waardoor ik goed inzicht krijg in de resultaten van mijn online marketingcampagnes. En ook niet onbelangrijk: goede resultaten! Onze zichtbaarheid en klantenbestand is flink gegroeid. Ik raad B&S Media daarom ten zeerste aan voor iedereen die op zoek is naar professionele en effectieve online marketingdienst."
Heidi Bronkhorst - KokMeer offerteaanvragen genereren via Facebook en Instagram
Om Snelbouwloods bij de juiste doelgroep onder de aandacht te brengen, maken we ook gebruik van Facebook en Instagram. Via deze kanalen richten we ons op het genereren van meer offerteaanvragen en testen we met verschillende doelgroepen om ervoor te zorgen dat de juiste mensen in aanraking komen met de advertenties van Snelbouwloods. We gebruiken verschillende afbeeldingen en teksten om te ontdekken welke aanpak het meest effectief is. Zo streven we naar optimale resultaten.
Als we het laatste halfjaar van 2022 vergelijk met het eerste halfjaar van 2022, dan zijn het aantal offerteaanvragen gestegen met 43,5%.
Wij werken aan dit project
Klaas
Senior internetmarketingadviseur
SEO-specialist
Jos
Senior SEA-specialist
Jan-Anne
Social advertising specialist
Ook betere resultaten?
Benieuwd of er voor jouw bedrijf ook betere resultaten te behalen zijn online? Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!