Warmtestore
Veranderende markt vraagt om het bijstellen van campagnestrategieën
Het bedrijf
Sinds 2000 is Warmtestore een online haardenspecialist, gevestigd in het mooie Kampen en inmiddels vier andere locaties in Nederland. Bij Warmtestore vind je alle merken haarden en kachels, van kachels tot aan luxe haarden met de nieuwste technieken. Je kunt bij hen terecht voor het complete pakket, van een vakkundige installatie door gecertificeerde installateurs tot prachtige maatwerk haardmeubels.
Markt onder druk door energiecrisis
In 2021 veranderde de markt voor haarden en kachels drastisch door de energiecrisis. Het zoekvolume naar gashaarden daalde sterk, terwijl de vraag naar houtkachels en elektrische haarden toenam. Tegelijkertijd nam de algehele interesse in haarden en kachels af, waardoor Warmtestore voor een uitdaging kwam te staan.
Om groei te blijven realiseren, ondanks deze verschuivingen in de markt, hebben we onze SEO,- en SEA strategie herzien en hebben we ons webteam ingezet om het maximale uit ons online verkeer te halen. Met deze geïntegreerde aanpak konden we Warmtestore helpen om in te spelen op veranderende consumentenvraag.
Een sfeervolle uitstraling met persoonlijke conversiepunten op de nieuwe website
In de zomer van 2023 hebben we de website van Warmtestore in een compleet nieuw jasje gestoken. De vorige, vrij neutrale website heeft plaatsgemaakt voor een webdesign met een sfeervolle en warme uitstraling. Het mooie beeldmateriaal komt goed tot zijn recht op de donkere achtergrond. Het geel uit het logo van Warmtestore is gebruikt als conversiekleur, omdat dit goed contrasteert met zwart. Naast een goede zoekfunctionaliteit hebben we een megamenu toegepast, waar er bij elke productgroep een aantrekkelijke sfeerfoto staat.
Op de overzichtspagina’s van de producten hebben bezoekers meer filtermogelijkheden. Op de productpagina zien ze in een oogopslag de categorie, het merk en het energielabel van het product. Verder hebben we de conversiepunten persoonlijker gemaakt, onder andere door bij de offerte-aanvraag een medewerker te tonen.
Wat zegt de klant?
"Dankzij de jarenlange samenwerking met B&S Media, kunnen zij met de kennis van onze campagnes en producten, snel en effectief inspelen op veranderingen in de markt. Het team van B&S Media is gedreven, flexibel en toont een persoonlijke betrokkenheid. Met hun expertise zorgen zij ervoor dat onze SEA en SEO campagnes optimaal worden ingezet."
Jeroen Hupfeatured snippets
people also ask vermeldingen
zoekwoorden op eerste pagina
Inzetten op andere zoekwoorden en nieuwe soort leads
We werken al sinds 2015 aan de organische vindbaarheid van Warmtestore. De energiecrisis in 2021 inspireerde ons om de SEO-koers vrijwel compleet om te gooien. Onze eerdere focus op bredere zoekwoorden als ‘gashaarden’ en ‘houtkachels’ leverde ons inmiddels te weinig op. Het zoekvolume op gashaarden daalde namelijk tot historisch lage zoekvolumes en de concurrentie op houtkachels nam drastisch toe.
Tijd om in te zetten op andere zoekwoorden en in feite ook een nieuwe soort leads. Zo hebben we in samenwerking met Warmtestore de switch gemaakt naar een volledige focus op belangrijke merken en modellen. De leads die hierop binnenkomen zijn al veel gerichter op zoek naar een haard of kachel, wat de kans op conversie groter maakt.
Met de energiecrisis werd de vraag naar informatie over kachels en haarden ook steeds groter. Mag een houtkachel nog wel? Wat zijn de voordelen van een elektrische haard? Kan ik mijn huidige haard ombouwen naar een energievriendelijker alternatief? We hebben hier snel op ingespeeld door middel van relevante blogs, waardoor we hier tot op de dag van vandaag veel organisch verkeer en leads uit halen. Deze blogs worden in de zoekresultaten onder andere getoond als featured snippet, in de ‘mensen vragen ook’-sectie of als #1 in de organische zoekresultaten.
Google Ads strategie met focus op producten en merken met hoge marges
Warmtestore heeft samen met ons een effectieve Google Ads-strategie ontwikkeld met als doel het verhogen van de winstgevendheid en het stimuleren van showroombezoeken. De focus ligt hierbij op producten en merken met hoge marges, wat een gerichte aanpak vereist.
In onze strategie richten we ons op zichtbaarheid gedurende de gehele klantreis. We maken gebruik van een combinatie van video-, display-, demand gen-, search- en shopping-campagnes. Hierdoor blijven we top-of-mind bij potentiële klanten, van de oriëntatiefase tot aan de aankoop.
We zetten online advertenties op in verschillende regio’s om mensen naar de vestigingen te leiden. Door onze brede inzet en genuanceerde aanpak, die zowel online als in de winkel werkt, helpen we Warmtestore groeien.
Google Ads resultaten
landelijk vertoningsaandeel
meer showroombezoeken
meer offerteaanvragen
Wij werken aan dit project
Robbie
Directeur / Eigenaar
Michel
Directeur
Arjan
Senior webdeveloper
Tijmen
Webdesigner
Demi
Senior SEO-specialist
Danny
Senior SEA-specialist
Ook betere resultaten?
Benieuwd of er voor jouw bedrijf ook betere resultaten te behalen zijn online? Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!