Contentmarketing

Als ondernemer wil je graag een goede band met jouw doelgroep opbouwen. Dat kan door contentmarketing in te zetten. Van berichten op social media tot complete landingspagina’s: een goede contentstrategie draagt bij aan een betere relatie met de consument. Schakel B&S Media Internetmarketing in voor jouw contentmarketing. Samen gaan wij voor loyale klanten!

Maak je doelgroep blij met sterke content. Vul het contactformulier in om een afspraak te maken met één van onze specialisten!

038 337 6678   info@bsmedia.nl

Bind loyale klanten aan je bedrijf met contentmarketing. Neem contact op voor het plannen van een afspraak!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Contentmarketing. Als ondernemer heb je er ongetwijfeld wel eens van gehoord. Met deze vorm van online marketing zet je in op het produceren van content. Hiermee ligt de focus niet op het verkopen van een product of dienst. In plaats daarvan richt de contentmarketeer zich op de interesses en behoeften van zijn of haar doelgroep. Denk aan het beantwoorden van dringende vragen of het delen van een vermakelijk filmpje. Door op een goede manier contentmarketing in te zetten, bind je loyale klanten aan jouw merk.

Door jouw contentmarketing aan de specialisten van B&S Media Internetmarketing uit te besteden, bereik je jouw doelgroep op een positieve en duurzame manier. Daar plukt jouw bedrijf nog jaren lang de vruchten van!

De voordelen voor jou

  • Meer autoriteit
  • Langdurig resultaat
  • Waardevol voor doelgroep
  • Oneindig veel mogelijkheden
  • Beter vindbaar in Google
  • Merkbekendheid
  • Loyaliteit

Het doel van contentmarketing

Als ondernemer heb je één doel: het verkopen van jouw product of dienst. Hier draagt contentmarketing aan bij. Het hoofddoel van deze methode is namelijk het aantrekken en binden van (potentiële) klanten. Het verschil met reclame is de weg ernaartoe. In het geval van contentmarketing is deze namelijk minder direct. Je bouwt in de eerste plaats een duurzame relatie met jouw doelgroep op. Het is de bedoeling dat de consument na de eerste aankoop weer bij je terug komt. Hij of zij wordt jouw ambassadeur.

Contentmarketing kan verschillende bedrijfs- en marketingdoelen ondersteunen, die in dienst staan van het hoofddoel: jouw producten en/of diensten aan de man brengen. Enkele voorbeelden hiervan zijn:

  • Bezoekers informeren;
  • Meer bezoekers naar de website krijgen;
  • Contactinformatie van geïnteresseerden verzamelen;
  • Het opbouwen van een goede reputatie;
  • Meer conversies binnenhalen;
  • Betrokkenheid creëren.

Start met contentmarketing

Contentmarketing

Onze diensten en contentmarketing

Wie zich met online marketing bezighoudt, komt er niet onderuit: het opstellen en verspreiden van content. Onze diensten - Google Ads, SEO en social media - vervullen dan ook stuk voor stuk een belangrijke rol binnen de contentstrategie van jouw bedrijf.

Google Ads

Google Ads

Onze SEA-specialisten doen meer dan alleen producten en diensten verkopen. Zij houden zich ook bezig met contentmarketing. Dit doen zij in de eerste plaats door in te zetten op ‘branding’. Om de naamsbekendheid en reputatie te verhogen adverteren ze op jouw bedrijfsnaam en andere belangrijke termen. Het doel is hier niet om direct een conversie binnen te halen. Hetzelfde geldt voor advertenties die aan de niet-commerciële wensen van de klant tegemoet komen. Denk aan: het beantwoorden van belangrijke vragen, het geven van tips en meer.

SEO

SEO

Zoekmachineoptimalisatie - ook wel SEO genoemd - heeft van al onze diensten de grootste raakvlakken met contentmarketing. Dit vakgebied houdt zich namelijk bezig met de online vindbaarheid van jouw bedrijf. Hierin speelt content een belangrijke rol. Onze contentmarketeers schrijven bijvoorbeeld webteksten, waarin zij zoekwoorden verwerken. Dit doen zij altijd met jouw doelgroep in het achterhoofd. Ze voorzien jouw doelgroep bijvoorbeeld van de informatie die zij nodig hebben. Daarnaast zorgen zij er ook voor dat jouw content bij de juiste personen terecht komt.

Social media

Social media

Ook houden wij ons bezig met social media. Zo zijn wij als bedrijf Facebook Blueprint Certified. Dit houdt in dat wij bedreven zijn in het schrijven van content voor kanalen als Instagram en Facebook. Hiermee dragen wij bij aan de contentmarketing van jouw bedrijf. Social media is namelijk dé perfecte manier om met jouw ‘fans’ in contact te komen. Door teksten, video’s en afbeeldingen op deze kanalen te plaatsen, vergroten onze contentmarketeers de betrokkenheid van klanten met jouw merk. Staat er op jouw website een interessante pagina online? Dan verwijzen wij ze hier naartoe.

Verschillende vormen van contentmarketing

Binnen de muren van B&S Media Internetmarketing wordt er ontzettend veel content geproduceerd. Dag in. Dag uit. Iedere werkdag weer. Hiermee dragen wij bij aan het succes van jouw contentmarketing. Zo ontwikkelen onze contentmarketeers – onder andere – de volgende typen content:

Advertenties

Het klinkt misschien tegenstrijdig, maar advertenties hoeven niet altijd iets te verkopen. Ze kunnen zich ook richten op het vergroten van de naamsbekendheid, reputatie of het helpen van een klant. Bijvoorbeeld door te verwijzen naar een veelgestelde vraag, een prijsvraag of een whitepaper. In dat geval staat de advertentie in het teken van de contentmarketing.

Advertenties

Landingspagina's

Landingspagina’s

Iedere website bestaat uit een of meerdere landingspagina’s. Dit zijn de pagina’s waarop een bezoeker jouw website binnenkomt. Onze contentspecialisten schrijven hier vaak de teksten voor. Dit doen zij niet alleen volgens de SEO-standaarden, maar ook met de belangen van de doelgroep in het achterhoofd. Hiermee haken zij in op de contentmarketing.

Veelgestelde vragen

Klanten – en geïnteresseerden – hebben vaak vragen over jouw product of dienst. Onze specialisten beantwoorden deze in zogenoemde veelgestelde vragen. Hiermee laat jij zien dat jouw bedrijf veel kennis in huis heeft en dat deze de belangen van de doelgroep voorop heeft staan. Hiermee vormen de teksten een belangrijk onderdeel van de contentmarketing.

Veelgestelde vragen

Persberichten

Persberichten

Iedere organisatie heeft wel eens nieuws dat ze van de daken willen schreeuwen. Met het oog op de contentmarketing schrijven onze specialisten regelmatig een persbericht. Op deze manier betrek je jouw klanten bij het wel en wee van jouw organisatie. Je bouwt een positieve reputatie op, die jouw band met de (toekomstige) klant versterkt.

Social media

Een populaire vorm van contentmarketing is het plaatsen van berichten op social media. Het plaatsen van een berichtje. Een video. Een prijsvraag. Een poll. Een afbeelding. Wanneer dit op een goede manier gebeurt, voelen klanten zich betrokken bij jouw bedrijf. En dat is nu precies wat je met contentmarketing wilt bereiken.

Social media

Start met contentmarketing

B&S Media doet al jaren mijn SEO. Tegenwoordig sta ik prominent op de eerste pagina's. De landingspagina's die ze schrijven zijn scherp en doelgericht. Kortom: een aanrader!

Jeanette Veldhuizen van JVClinic

De contentstrategie van B&S Media

Om contentmarketing te laten slagen, moet allereerst de basis goed zijn. Onze specialisten gaan daarom eerst met jou in gesprek. Hierin komen de volgende vragen aan de orde:

 

  • Wat zijn de doelen van jouw bedrijf?
  • Welke doelgroepen wil je graag bereiken?
  • Op welke manier wil jij contentmarketing inzetten?

Het doel van contentmarketing is het ‘verslaan’ van de concurrentie. Daarom analyseren onze specialisten enkele van jouw grootste concurrenten. Van elk bekijken zij, o.a.:

 

  • De posities van zoekwoorden
  • Het gebruik van social media
  • De aangesproken doelgroepen

De vorige twee stappen hebben ons waardevolle inzichten gegeven. Deze gebruiken onze specialisten nu om – met jou – een passend plan voor de contentmarketing op te stellen. 

 

  • Welke content gaan wij aanleveren?
  • Met welke frequentie leveren wij nieuwe content? 
  • Op welke zoekwoorden ligt hierbij de focus?

Het plan ligt klaar. Nu kan het echte werk voor de contentmarketing beginnen. Het is aan onze contentspecialisten om met de afgesproken teksten en beelden aan de slag te gaan. Wanneer gewenst kunnen wij deze direct op jouw website of socialmedia-kanaal plaatsen.

Contentmarketing is pas effectief als je het ook echt meet. Onze specialisten houden dan ook allerlei data voor je in de gaten. Denk aan jouw posities in de SERP of het aantal likes op Facebook. Waar nodig verbeteren ze de content. Hiermee sturen ze aan op resultaat.

Scoren met content?

Loyale klanten komen niet zomaar uit de lucht vallen. Ontdekken hoe contentmarketing hieraan kan bijdragen?

Neem contact met ons op!

038 337 6678     info@bsmedia.nl

B&S Media Internetmarketing adviseurs

Liever binnen 2 uur een adviseur spreken? Laat je gegevens achter.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.