Vergroot je online bereik door te posten en adverteren op Facebook. Vul het contactformulier in om een afspraak te maken met één van onze specialisten! 038 337 6678 info@bsmedia.nl
Facebook Ads
7.3 miljoen Nederlanders gebruiken dagelijks Facebook. De doelgroep op Facebook is erg breed, dus bijna iedereen is op dit platform te bereiken.
Ontdek hoe jij meer uit Facebook Ads kunt halen. Vraag gratis en vrijblijvend een Facebook quickscan aan!
Facebook biedt veel kansen om je doelgroep online te bereiken. Combineer organisch bereik met de uitgebreide targetingmogelijkheden van advertenties en je hebt met Facebook een krachtig marketinginstrument in handen. Breng jouw producten en diensten bij de juiste doelgroep onder de aandacht met Facebook Ads.
De voordelen voor jou
- Groot en relevant bereik
- Genereer meer websitebezoekers
- Wakker de behoeftes van je doelgroep aan
- Bereik gericht jouw doelgroep
- Herkenbare lijn met de huisstijl van je website
- Persoonlijke campagnemanager
- Transparante werkwijze
- Vaste maandelijkse investering
Organisch posten op Facebook
Wil je jouw Facebookpagina een boost geven? Je huisstijl terug laten komen op je social media pagina? Kies dan voor organisch posten op Facebook. De posts die je op je Facebookpagina plaatst, komen terecht bij je volgers en zorgen voor interactie met jouw bedrijf. Organische posts bieden de mogelijkheid om contact te zoeken met je doelgroep, het gesprek aan te gaan en waarde te bieden op Facebook.
Plaats meerdere keren per week een post op Facebook om relevant te blijven voor je volgers en voor het algoritme van Facebook. Denk bijvoorbeeld aan foto’s van je werk, een nieuwe dienst, een nieuw product, een mijlpaal, informatie over wat jij biedt, weetjes over je bedrijf, een blogpost en vele andere concepten. Wil je het organisch posten op Facebook uitbesteden aan een social media specialist? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
B&S Media Internetmarketing is Facebook Blueprint Certified
- Wij zijn door Facebook gecertificeerd als Facebook Certified Digital Marketing Associate
- Wij zijn bekwaam in het maken en beheren van advertenties voor maximale campagne-impact
- Wij hebben aantoonbare professionele ervaring met de inzet van Facebook & Instagram
Doelstellingen Facebook Ads
Wanneer je een merk op Facebook wilt uitbreiden, is het goed om te bepalen wat je wilt bereiken. Richt je bijvoorbeeld op:
Bekendheid
Doelstellingen die interesse in je bedrijf, product of dienst genereren en waarmee je vooral inzet op een groot bereik. Bij het vergroten van de merkbekendheid vertel je mensen wat jouw bedrijf zo waardevol maakt.
Overweging
Doelstellingen die ervoor zorgen dat mensen over je bedrijf nadenken en zoeken naar meer informatie. Een campagne waarin mensen worden gestimuleerd om je website te bezoeken is een voorbeeld hiervan.
Conversies
Doelstellingen die mensen met interesse in je bedrijf aansporen je product of dienst te gebruiken of kopen. Laat ze bijvoorbeeld een aankoop doen, je app downloaden of zich registreren op je website.
Facebook doelgroepen
De targetingmogelijkheden van Facebook Ads zijn zeer uitgebreid, omdat elke Facebookgebruiker veel informatie deelt met Facebook. Deze informatie gebruiken Facebook adverteerders vervolgens om de doelgroep mee samen te stellen. Dit zijn de targetingmethodes die mogelijk zijn binnen het adverteren op Facebook Ads:
- Kerndoelgroepen: Definieer een doelgroep op basis van criteria als locatie, leeftijd, geslacht, opleidingsniveau, burgerlijke staat, interesses, eerdere aankopen, apparaatgebruik, connecties en meer.
- Aangepaste doelgroepen: Kom opnieuw in contact met mensen die eerder interactie met je bedrijf hebben gehad, of dit nu online of offline was. Denk bijvoorbeeld aan contactlijsten, sitebezoekers of appgebruikers.
- Vergelijkbare doelgroepen: Bereik nieuwe mensen die vergelijkbaar zijn met je huidige klanten. Op basis van een brondoelgroep geeft Facebook je advertenties weer aan mensen met vergelijkbare interesses en eigenschappen.
Fijne samenwerking! Er wordt echt goed meegedacht en ze komen hun beloften gewoon na. We hebben al mooie resultaten behaald met de door hun opgestelde SEO-campagne en Facebook-campagne. Zeer tevreden! Contact verloopt soepel en er wordt vlot gehandeld.
Wilco Riezebos van de Houtburcht
Facebook advertenties
De advertentiemogelijkheden binnen Facebook zijn eindeloos. Voor elke doelstelling en doelgroep is er een geschikte advertentie. Zet je bedrijf in de spotlights met advertenties op Facebook die je doelgroep op ieder apparaat bereiken.
- Foto: een strakke en eenvoudige indeling waarmee beelden en tekst worden uitgelicht.
- Video: vertel je verhaal met beeld, geluid en beweging. Video’s brengen je bedrijf, product of dienst op een persoonlijke manier onder de aandacht.
- Story: stories – ook wel verhalen – bieden een aanpasbare ervaring op mobiel, waarmee je mensen meeneemt in de inhoud.
- Messenger: onderhoud persoonlijk contact met bestaande of potentiële klanten en voeg interactieve of automatische functies toe.
- Carrousel: laat in één advertentie maximaal tien afbeeldingen en/of video’s zien, met elk een eigen link en button.
- Dia: dia’s lijken op video’s, maar zijn eigenlijk lichtgewicht clips die je verhaal goed overbrengen op alle apparaten.
- Collectie: via deze advertenties ontdekken mensen wat je te bieden hebt en klikken ze voor meer informatie over een specifiek product.
Bereik je doelgroep met Facebook Remarketing
Via Facebook Ads bereik je een relevante nieuwe doelgroep. Uiteindelijk klikt een bepaald percentage van deze groep mensen door naar jouw website. Van die bezoekers converteert vervolgens een klein aantal. De overige bezoekers verlaten je website en de reden van dat vertrek is vaak onbekend. Had de bezoeker haast en klikte diegene daarom je website weg? De bezoeker heeft misschien wel interesse in je product of dienst. Hoe fijn is het dan als je deze bezoeker later nog herinnert aan jouw bedrijf?
Effectieve advertentiemethode
Met Facebook remarketing bereik je eerdere bezoekers van je website met een algemene advertentie op Facebook. Dynamische productadvertenties zijn ook mogelijk. Daarmee laat je de potentiële klant heel specifiek het product of de dienst zien die zij hebben bekeken op je website. Eén simpele klik brengt de klant terug naar het artikel op je website. Dit is een krachtige manier om je bedrijf onder de aandacht te houden bij mensen die interesse hebben getoond.
Hoe werkt Facebook remarketing?
Om te beginnen met Facebook remarketing komt er een Facebook-pixel op je website. Dit is een stukje code dat registreert welke Facebook gebruikers je website hebben bezocht. Je maakt op Facebook aangepaste doelgroepen aan. Op basis van de doelgroep zet je een gerichte campagne op.
Creëer awareness
Door herhaaldelijk aanwezig te zijn op Facebook creëer je meer awareness en bewustzijn rondom je bedrijf. Zodra potentiële klanten op zoek zijn naar je product of dienst, is de kans groter dat jij degene bent aan wie ze denken, in plaats van aan je concurrent. Dit noemen we brand recall. Met remarketing advertenties op Facebook blijft jouw bedrijf top of mind bij eerdere websitebezoekers.
miljoen Nederlanders maken dagelijks gebruik van Facebook
van Facebook gebruikers geven aan een aankoop te hebben gedaan na te klikken op een advertentie
van consumenten geeft aan dat Facebook hun winkelgedrag beïnvloedt
Facebookposts en Facebook Ads uitbesteden
Wil je aan de slag met adverteren via Facebook Ads, maar besteed je dit liever uit aan professionals? De gecertificeerde specialisten van B&S Media hebben al talloze bedrijven geholpen aan resultaten via Facebook Ads. Jouw doelgroep bereiken, inspireren en overtuigen we via Facebook. Tijdens het adviesgesprek kijken we samen waar de grootste kansen liggen en hoe we jouw doelgroep het beste benaderen. Daarna kijken we naar wat er mogelijk is binnen je budget en doelstellingen. Met deze informatie ontwerpen we creatieve uitingen en richt je persoonlijke, door Facebook gecertificeerde, campagnemanager een op maat gemaakte campagne in. Onze specialisten monitoren continu de voortgang van jouw Facebook advertenties om zo het beste uit je budget te halen.