Google Bedrijfsprofiel

Iedere dag wordt er ontzettend vaak gezocht naar bedrijven zoals dat van jou. Met een Google Bedrijfsprofiel zorg je dat jij opvalt tussen al die zoekresultaten. Vooral wanneer je lokaal klanten wil trekken, is een goed ingericht bedrijfsprofiel van essentieel belang.

Ontdek hoe jij je lokale vindbaarheid kan verbeteren. Vul het contactformulier in om een afspraak te maken met één van onze specialisten!

038 337 6678   info@bsmedia.nl

Wij helpen je met het inrichten van Google Bedrijfsprofiel. Plan direct een gratis én vrijblijvend adviesgesprek in!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Google Bedrijfsprofiel. voorheen Google Mijn Bedrijf, is een gratis product van Google. Met dit product kun je je bedrijf zichtbaar maken binnen Google door middel van een bedrijfsvermelding. Wanneer je je eigen bedrijfsvermelding niet claimt, toont Google de informatie die op dat moment voorhanden is over jouw bedrijf.

Google garandeert enkel dat je bedrijfsvermelding getoond wordt als je zoekt op het adres in combinatie met jouw bedrijfsnaam. In de praktijk laat Google de vermelding echter veel vaker zien. Zo kan jouw bedrijfsaccount worden vertoond bij een zoekopdracht op jouw bedrijfsnaam, een zoekterm die aansluit op de aan het bedrijf toegekende categorieën of op lokale zoekopdrachten. Om Google te stimuleren je bedrijfspagina zo vaak mogelijk te laten zien bij een relevante zoekopdracht, is het van belang jouw bedrijfsprofiel zo compleet mogelijk in te vullen.

De voordelen voor jou

  • Google Bedrijfsprofiel is gratis
  • Word vindbaar op Google Maps
  • Featured content in Google Search
  • Hogere posities in de zoekresultaten
  • Beheer reviews van jouw bedrijf
  • Maak nuttige bedrijfsinformatie zichtbaar
  • Beantwoord vragen van jouw (potentiële) klanten

Win de eerste indruk

De eerste indruk is voor een potentiële klant erg belangrijk. Komt jouw Google Bedrijfsprofiel in beeld, maar oogt deze incompleet? Zijn er bijvoorbeeld geen foto’s toegevoegd en heeft niemand een review achtergelaten? Dan is de kans groot dat de potentiële klant verder zoekt.

Wist je bijvoorbeeld dat:

  • 76% van de mensen die op zoek is naar een product of dienst in de buurt, dit bedrijf binnen één dag bezoekt?
  • 80% van de consumenten gebruikmaakt van een zoekmachine om meer informatie over een lokaal bedrijf te vergaren?

Een goed ingericht bedrijfsprofiel is dus essentieel. Laat je het inrichten en onderhouden van een Google Bedrijfsprofiel liever over aan specialisten?

Neem contact op

Google Mijn Bedrijf

Welke informatie kun je laten zien met Google Bedrijfsprofiel?

Bedrijfsomschrijving

Bedrijfsomschrijving

Binnen Google Bedrijfsprofiel kun je een omschrijving van maximaal 750 karakters opgeven. In deze omschrijving kunnen diverse zoekwoorden verwerkt worden. Heb je een kapsalon in Kampen? Verwerk dan bijvoorbeeld de woorden ‘kapper’ & ’kapsalon’ in combinatie met de plaats Kampen in de tekst.

Openingstijden

Openingstijden

Kunnen klanten je bezoeken? Zorg er dan voor dat de openingstijden via Google Bedrijfsprofiel altijd actueel zijn. Tijdens feestdagen kun je ook aangepaste openingstijden laten zien. Wist je dat 40% van de zoekopdrachten gericht zijn op het vinden van de openingstijden van een lokaal bedrijf?

Fysiek adres

Fysiek adres

Met een fysieke winkel is het verstandig om je adresgegevens te tonen binnen Google Bedrijfsprofiel. Ben je een lokale ondernemer? Dan kun je je het best richten op een klein gebied rondom je bedrijf. Google adviseert om een straal aan te houden van 8 tot 16 kilometer vanaf de locatie.

Telefoonnummer

Telefoonnummer

Bij het instellen van een telefoonnummer, kun je het best voor een lokaal nummer kiezen in plaats van een algemeen klantenservice nummer. Heb je een bedrijf in Amsterdam? Kies dan voor het netnummer 020. Ben je met je bedrijf gevestigd in Kampen? Kies dan voor het netnummer 038.

Categorie

Categorie

Binnen Google Bedrijfsprofiel kun je ook aangeven onder welke categorie je bedrijf valt. Google geeft aan dat het erg belangrijk is om de juiste categorie te kiezen. Relevantie is hierbij erg belangrijk. Door de juiste categorie te kiezen, help je Google om te ontdekken in welke sector je werkzaam bent.

Website

Website

Daarnaast kun je vanuit Google Bedrijfsprofiel linken naar je eigen website. Erg belangrijk om te doen! Pro-tip: gebruik een UTM-tag als je jouw website toevoegt aan jouw bedrijfsaccount. Zo kun je exact nagaan hoe Google Bedrijfsprofiel bijdraagt aan jouw websitebezoeken.

Foto’s op Google Bedrijfsprofiel

De vermelding is bij uitstek geschikt om foto’s te laten zien die een goed beeld van je bedrijf geven. Bedrijven met foto’s ontvangen 42% meer verzoeken voor een routebeschrijving naar het desbetreffende bedrijf. Ook ontvangen zij 35% meer klikken naar hun website dan bedrijven die geen foto’s hebben.

Wat voor soort foto’s kun je plaatsen?

  • Logo: Zorg dat klanten je bedrijf kunnen herkennen op Google.
  • Omslagfoto: Geef je Google Bedrijfsprofiel een eigen tintje. Als je een omslagfoto toevoegt, wordt deze automatisch ingesteld als de voorkeursfoto van jouw vermelding.
  • Aanvullende foto’s: Voeg extra foto’s toe om bepaalde kenmerken van jouw bedrijf te benadrukken die een rol spelen in de aankoopbeslissingen van klanten.

Vanuit Google is het advies om foto’s regelmatig te updaten om jouw Google Bedrijfsprofiel. Doe dit bijvoorbeeld eens per kwartaal.

Neem contact op

Google Mijn Bedrijf foto's

B&S Media heeft ervoor gezorgd dat onze website uitstekend gevonden wordt, wat zich direct vertaald heeft in betere jaarcijfers voor ons bedrijf. Ik hoef me geen zorgen meer te maken over onze vindbaarheid en B&S Media informeert ons maandelijks over hun werkzaamheden en de resultaten daarvan. Ze zijn communicatief en werken goed samen. Kortom: prima bedrijf en een echte aanrader!

Edith Wanschers van Erik Korte Uitvaartverzorging

Google Mijn Bedrijf reviews

Reviews op Google Bedrijfsprofiel

Klanten kunnen bij de bedrijfsvermelding reviews over jouw bedrijf plaatsen. Online reviews zijn een goede manier om waardevolle mond-tot-mond-marketing naar internet te verplaatsen. Veel positieve reviews zullen voor meer vertrouwen zorgen bij een potentiële klant.

Hoe om te gaan met negatieve reviews?

Negatieve reviews zijn niet zelfstandig te verwijderen. Over het algemeen laat Google deze negatieve reviews staan, tenzij de review tegen de richtlijnen van Google in is.

Google geeft zelf het advies om altijd te reageren op een negatieve review. Het doel hierbij moet zijn om zo de review zo snel mogelijk offline te behandelen. Ga dus niet inhoudelijk in op de klacht, maar geef aan dat je graag wilt helpen om de situatie te verbeteren. Geef aan dat de klant contact op kan nemen (telefonisch of per mail).

Neem contact op

%

van de gebruikers zoekt naar lokale bedrijven op Google (Maps)

%

van de lokale zoekopdrachten resulteert in een aankoop

x

een bedrijfsprofiel met foto's genereert dubbel zoveel interesse

Google Bedrijfsprofiel succesvol inzetten?

Google Bedrijfsprofiel biedt heel wat mogelijkheden en kan zorgen voor meer verkeer naar jouw website. Laat je het opzetten en onderhouden van Google Bedrijfsprofiel liever over aan specialisten?

Neem contact met ons op!

038 337 6678     info@bsmedia.nl

B&S Media Internetmarketing adviseurs

Liever binnen 2 uur een adviseur spreken? Laat je gegevens achter.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.