Vergroot je online bereik door actief te zijn op Instagram. Vul het contactformulier in om een afspraak te maken met één van onze specialisten!
Instagram adverteren
Als een Instagrampagina nog geen onderdeel is van je online marketing strategie, dan is het de moeite waard hier eens naar te kijken. Instagram draagt bij aan meer naamsbekendheid, leads en uiteindelijk omzet.
Ontdek hoe jij meer uit Instagram adverteren kunt halen. Vraag gratis en vrijblijvend een Instagram quickscan aan!
Met Instagram bereik je jouw doelgroep online. De afgelopen jaren is het aantal Instagramgebruikers explosief gestegen. Je vindt 4,9 miljoen Nederlanders op Instagram! Grote kans dat jouw doelgroep hierbij zit. Door zelf actief te zijn op Instagram, bereik je ze.
De voordelen voor jou
- Zet een visueel sterk merk neer
- Trek de aandacht met foto’s en video’s
- Ontwerp je feed in de huisstijl van je bedrijf
- Groot en relevant bereik
- Een van de grootste social media platformen
- Onderdeel van Facebook, dus eenvoudig adverteren
- Genereer meer websitebezoekers
- Wakker de behoeftes van je doelgroep aan
- Bereik gericht jouw doelgroep
- Persoonlijke campagnemanager
- Vaste maandelijkse investering
Organisch posten op Instagram
Wie denkt dat je alleen millennials en gen Z’ers bereikt met adverteren via Instagram Ads, heeft het mis. Er zijn steeds meer oudere doelgroepen op het platform te vinden. Het dagelijks gebruik onder de groep tot 39 jaar stijgt sterk en 21 procent van de 50- tot 64-jarigen zit op Instagram. Via Instagram bereik je doelgroepen die meer willen weten over je bedrijf, product of dienst.
Instagram is de perfecte plek om jouw bedrijf visueel neer te zetten. De tijdlijn van Instagram bestaat volledig uit foto’s en video’s met een begeleidende tekst. Op andere platformen is de informatie in de tekst vaak het meest belangrijk, maar Instagram draait het om. De belangrijkste informatie moet in de foto of in de video staan.
Het platform biedt, naast foto’s op de tijdlijn, de mogelijkheid tot stories en reels. Stories zijn korte video’s van maximaal 15 seconden die na een dag weer verdwijnen. Reels mogen langer zijn, tot 60 seconden. Het algoritme van Instagram reels wordt bepaald op basis van de interesses van de gebruiker. Het is dus een goede tool om je bedrijf kort onder de aandacht te brengen met een video.
Adverteren op Instagram: hoe werkt dat?
Adverteren via Instagram Ads doe je door berichten, stories of advertenties betaald onder de aandacht te brengen bij je doelgroep. Een Instagram advertentie maken kan op twee manieren: direct via de Instagram app of via Facebook Advertentiebeheer.
Instagram adverteren via de app
De meest eenvoudige manier om zelf te adverteren op Instagram is via de Instagram app. Via je bedrijfsprofiel promoot je berichten die je op Instagram hebt gedeeld. Je maakt een Instagram advertentie door het bericht te selecteren dat je wilt promoten. Daarna houd je bij hoeveel mensen je gepromote bericht bekijken en erop reageren.
Let wel: Instagram adverteren via de app is alleen mogelijk op mobiel. Bovendien kun je berichten maar beperkt promoten. Dat is prima als je een simpel bericht wilt uitlichten, maar voor uitgebreide targetingopties en campagne-instellingen is Facebook Advertentiebeheer een betere optie.
Instagram adverteren via Facebook Advertentiebeheer
Facebook en Instagram zijn beide (net als Whatsapp) van Mark Zuckerberg (Meta). Hierdoor koppel je eenvoudig je Instagram-account aan je Facebook bedrijfspagina en Facebook Advertentiebeheer gebruiken. Maak je een Instagram advertentie via Facebook Advertentiebeheer? Dan heb je veel meer mogelijkheden dan met de Instagram app.
Op Instagram geef je, net als bij Facebook adverteren, precies aan hoe, waar, wanneer en wat je wilt promoten. Je kunt op één centrale plek al je Instagram- en Facebookcampagnes instellen, wijzigen en de resultaten ervan bekijken. Facebook Advertentiebeheer is beschikbaar op computers en op mobiele apparaten.
Doelstellingen Instagram marketing
Van inspireren tot acties stimuleren. Ga voor de resultaten die voor jouw bedrijf van belang zijn. Voor je doelstellingen voor het gebruik van Instagram, kies je uit één van de drie basiscategorieën:
Bekendheid
Vergroot de naamsbekendheid van je bedrijf, product of dienst en vertel wat jou zo uniek maakt.
Overweging
Zorg ervoor dat mensen nadenken over jouw bedrijf en geef ze meer informatie over je producten of diensten.
Conversies
Spoor je doelgroep aan om je product te gebruiken of kopen. Laat ze bijvoorbeeld een aankoop doen of je app downloaden.
B&S Media Internetmarketing is Facebook Blueprint Certified
- Wij zijn door Facebook gecertificeerd als Facebook Certified Digital Marketing Associate
- Wij zijn bekwaam in het maken en beheren van advertenties voor maximale campagne-impact
- Wij hebben aantoonbare professionele ervaring Facebook en Instagram marketing
Instagram doelgroepen
Instagram biedt bedrijven uitgebreide mogelijkheden om in contact te komen met hun doelgroep. Instagram adverteren gaat via hetzelfde platform als Facebook. De targetingmogelijkheden zijn dan ook nagenoeg gelijk aan die van Facebook.
Dit betekent dat je heel specifiek een werkgebied bepaalt en je Instagram advertenties inricht op demografische gegevens, interesses en meer. Het is ook mogelijk om een Instagram campagne specifiek voor bestaande klanten of eerdere websitebezoekers op te zetten.
Fijne samenwerking! Er wordt echt goed meegedacht en ze komen hun beloften gewoon na. We hebben al mooie resultaten behaald met de door hun opgestelde SEO-campagne en Facebook-campagne. Zeer tevreden! Contact verloopt soepel en er wordt vlot gehandeld.
Wilco Riezebos van de Houtburcht
Instagram advertenties
Met Instagram adverteren vertel je op een creatieve, inspirerende en eenvoudige wijze je verhaal. Je bereikt je doelgroep op verschillende plaatsen: in de tijdlijn, stories, in reels en op de Ontdekpagina.
- Foto: vertel je verhaal met een overzichtelijk, eenvoudig en prachtig creatief canvas.
- Video: met een video breng je je bedrijf, product of dienst op een visueel aantrekkelijke manier onder de aandacht.
- Story: stories bieden een creatieve en meeslepende advertentie-indeling op het volledige scherm waarmee je acties stimuleert.
- Carrousel: breid de inhoud uit, zodat mensen vegen om in één advertentie tot 10 foto’s of video’s te bekijken.
- Advertenties in ‘Ontdekken’: bereik mensen door advertenties in overzichten ook te laten zien aan mensen die meer interesses hebben dan alleen de accounts die ze volgen.
- Reels: Instagram Reels zijn korte video’s van maximaal 1 minuut waarin jij de aandacht vangt van mensen op die pagina.
Gouden tip van de specialist
“Heb je geen budget om te adverteren op Instagram of Facebook, maar wil je toch beter zichtbaar worden? Maak dan gebruik van reels; deze krijgen 10x meer zichtbaarheid dan gewone posts. Heb je wel wat budget om te adverteren? Zorg er dan voor dat je blijft testen met diverse teksten, afbeeldingen en video’s om te ontdekken wat het beste aanslaat bij jouw doelgroep en uiteindelijk leidt tot het beste resultaat.”
Jan-Anne, Internet Marketing Specialist bij B&S Media Internetmarketing
miljoen Nederlanders maken dagelijks gebruik van Instagram
van Instagram gebruikers volgt een bedrijfsaccount op Instagram
van Instagram gebruikers ontdekt een nieuw product via Instagram
Instagram adverteren uitbesteden
Wil je starten met Instagram Ads? Laat het ons weten. B&S Media Internetmarketing heeft door de jaren heen veel successen behaald met Facebook en Instagram marketing. Ook jouw doelgroep bereiken, inspireren en overtuigen we via Instagram adverteren. Tijdens een adviesgesprek bekijken we samen waar de grootste kansen liggen op het gebied van social media en hoe we je doelgroep het beste bereiken. Daarna kijken onze gecertificeerde specialisten naar de mogelijkheden binnen jouw budget en doelstellingen.
Met deze informatie ontwerpen we creatieve uitingen en richt jouw persoonlijke campagnemanager een op maat gemaakte social media campagne in. We maken posts en/of advertenties die precies aansluiten bij de behoefte van jouw doelgroep. Je wordt iedere maand op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen, je ontvangt van ons een overzicht van de resultaten en we monitoren continu de voortgang van Instagram marketing. Zo halen we het maximale resultaat uit iedere advertentie!