E-E-A-T staat voor Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness. Het is een set van factoren die Google gebruikt om de kwaliteit van websites en content te beoordelen. Google wil zijn gebruikers voorzien van de meest betrouwbare en nuttige informatie en E-E-A-T helpt hen om dit te bereiken.
De vier factoren van E-E-A-T zijn:
- Experience: Heeft de auteur of website relevante ervaring met het onderwerp?
- Expertise: Is de auteur of website een expert op het gebied van het onderwerp?
- Authoritativeness: Is de website of auteur een gezaghebbende bron op het gebied van het onderwerp?
- Trustworthiness: Is de website of auteur betrouwbaar en kun je erop vertrouwen dat de informatie correct is?
Waarom is E-E-A-T belangrijk?
E-E-A-T is belangrijk, omdat het de ranking van je website in Google kan beïnvloeden. Websites met een hoge E-E-A-T-score hebben meer kans om hoog te scoren in de zoekresultaten. Dit komt omdat Google deze websites als betrouwbaarder en relevanter beschouwt.
Hoe kun je je E-E-A-T verbeteren?
Er zijn een aantal dingen die je kunt doen om je E-E-A-T te verbeteren:
- Zorg ervoor dat je content wordt geschreven door experts met relevante ervaring.
- Citeer betrouwbare bronnen in je content.
- Maak je website autoritair door links te verdienen van andere websites met een hoge E-E-A-T-score.
- Zorg ervoor dat je website up-to-date en betrouwbaar is.
- Wees transparant over wie je bent en wat je doet.