Landingspagina’s zijn webpagina’s die speciaal zijn ontwikkeld om bezoekers via online marketingcampagnes binnen te halen. Onze SEO- en SEA-specialisten zijn dag in, dag uit bezig met het maken en optimaliseren van landingspagina’s voor de websites van onze klanten. Een goede landingspagina sluit naadloos aan op de inhoud van je marketinguitingen. De bezoeker ziet op zo’n pagina meteen waar hij/zij naar op zoek is. Binnen zo min mogelijk stappen verleid je hem/haar tot actie over te gaan. Denk hierbij aan het plaatsen van een bestelling of het invullen van een contactformulier.
Landingspagina’s voor Google Ads
Voor Google Ads-campagnes zijn goede landingspagina’s essentieel. De pagina moet namelijk op alle vlakken zoveel mogelijk overeenkomen met de advertentie via welke een bezoeker op de pagina belandt. Het gebruik van dezelfde kleuren als in de banner is hier een goed voorbeeld van. Maar ook qua content moet de landingspagina aansluiten op datgene wat de bezoeker op basis van de advertentie kan verwachten. Dit verkleint de kans dat de bezoeker de pagina weer verlaat en je dus onnodig hebt betaald voor de klik op jouw advertentie.
Landingspagina’s en SEO
Wanneer onze SEO-specialisten het over landingspagina’s hebben, hebben we het voornamelijk over pagina’s die geschreven zijn rondom een bepaald zoekwoord. Zo is deze pagina bijvoorbeeld helemaal ingericht op mensen die op zoek zijn naar webdesign (in) Zwolle. De kunst hierbij is om het zoekwoord op dusdanige wijze in de tekst te verwerken dat Google begrijpt dat dit het onderwerp van de pagina is, maar dat de pagina voor de bezoeker ook inhoudelijk van meerwaarde is. Het volproppen van een pagina met een bepaald zoekwoord komt onnatuurlijk over en zal bezoekers mogelijk weer afstoten.