Google Display is een advertentiemethode binnen Google Ads. Hiermee ben je zichtbaar op verschillende partnerwebsites van Google. Binnen dit domein kun je gebruik maken van beeld-, rich media- en/of video-advertenties. Het gebruik van Display biedt grote voordelen, waaronder:
- Een groot bereik;
- Veel targetingmogelijkheden;
- Geschikt voor naamsbekendheid.
Wat is Google Display adverteren?
Google Display is – net zoals Google Search en Google Shopping – een onderdeel binnen het advertentieprogramma van Google Ads. Hierin kun je op een eenvoudige manier visuele reclame-uitingen ontwerpen, die vervolgens binnen het Google Display Netwerk getoond kunnen worden.
Het Google Display Netwerk
Het Display Netwerk is een grote verzameling van websites, waarop adverteerders van Google Ads hun uitingen kunnen plaatsen. Deze zogenoemde displaypartners krijgen hiervoor een kleine vergoeding.
De advertenties
Je kunt het eigenlijk al aan de naam aflezen. Google Display richt zich voornamelijk op de ietwat visuelere advertenties. Enkele hiervan zijn:
Beeldadvertenties
De meest simpele vorm van visueel adverteren doe je met een beeldadvertentie. Dit wordt ook wel een displayadvertentie genoemd. Deze uiting bestaat vaak uit een paar eenvoudige onderdelen:
- een foto;
- een slagzin;
- een call-to-action;
- een klikbare knop.
Rich media advertenties
De richmedia-advertenties steken iets ingewikkelder in elkaar. Deze maken namelijk gebruik van animaties en interactieve elementen. Een goed voorbeeld hiervan is het tonen van verschillende producten, die om de zoveel seconden verspringen.
Videoadvertenties
Tot slot zijn er nog de video-advertenties. Door van deze aantrekkelijke uitingen gebruik te maken, probeer je kijkers naar jouw website te verleiden.
De voordelen van Display
Display kent enkele grote voordelen. Hieronder gaan we op de meest belangrijke in.
Groot bereik
Het bereik met Google Display is ontzettend groot. Met het bijbehorende netwerk aan partners, kun je namelijk op miljoenen websites jouw advertenties kwijt. Hiermee kun je 75% van alle internetgebruikers ter wereld benaderen. Zoom je specifiek in op Nederland? Dan is dat percentage nog hoger. Namelijk: 90%!
Veel targetingmogelijkheden
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je al die online wereldburgers gaat bereiken. Dat kost namelijk veel te veel geld en levert in verhouding te weinig op. Om jouw doelgroep af te kunnen bakenen, kun je binnen Display van veel verschillende targeting-opties gebruikmaken. Denk aan zoekwoorden, doelgroepen, websites en thema’s.
Naamsbekendheid
Google Display wordt veel gebruikt om de naamsbekendheid van bedrijven te vergroten. Niet zo vreemd, want jouw merk komt – dankzij de visuele opties – goed naar voren. Op deze manier blijft de advertentie goed hangen.
Meer informatie
Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van Google Display voor jouw bedrijf? Neem contact op met één van onze specialisten. Zij helpen je graag verder!
Neem contact op