Wat is remarketing?

Met remarketing bereik je mensen die al eerder met jouw website of app in contact zijn geweest. Deze strategie kent tal van voordelen. Zo kun je potentiële klanten op het juiste moment bereiken en jouw doelgroepen gericht targeten. Binnen Google Ads kun je de volgende vormen van remarketing toepassen:

  • Standaardremarketing;
  • Dynamische remarketing;
  • Remarketing op basis van klantenlijsten;
  • Remarketinglijsten voor zoekadvertenties;
  • Videoremarketing.

Wat is remarketing?

Ieder bedrijf krijgt ermee te maken. Mensen die op jouw website actief zijn, maar niet converteren. Ze bekijken de producten – plaatsen ze misschien zelfs in hun mandje – maar eindigen niet met een aankoop. Met remarketing kun je deze mensen doelgericht naar jouw website terugleiden. In dat geval krijgen ze specifieke advertenties te zien. Hiermee worden ze aan het bestaan van jouw bedrijf herinnerd. Zet je remarketing in via Google Ads? Dan worden de advertenties binnen Google en zijn partnernetwerk vertoond.

De voordelen van remarketing

Remarketing is een waardevolle aanvulling op andere onderdelen van Google Ads. Met deze methode is de kans op een conversie immers groot. De potentiële klant kent je bedrijf en wordt op het juiste moment benaderd. Ook zijn de remarketinglijsten zeer nauwkeurig op te stellen, waardoor je gericht kunt adverteren. Denk bijvoorbeeld aan mensen die al eerder een product in de winkelwagen hebben geplaatst, maar geen product hebben besteld bij je. Door op deze kennis in te spelen, is de kans op een conversie natuurlijk ontzettend groot!

Soorten remarketing

Door de jaren heen heeft Google verschillende methodes voor remarketing ontwikkeld. Hiervan kun je er vandaag de dag vijf toepassen:

Standaardremarketing

De meest basale methode van Google is de Standaardremarketing. Hiermee toon je vroegere bezoekers van jouw website een algemene advertentie. Dit gebeurt wanneer ze websites of apps binnen het Display Netwerk bezoeken.

Remarketing

Dynamische remarketing

Ook met dynamische remarketing laat je een eerdere bezoeker advertenties zien. Het verschil met de standaardvariant is wat erin getoond wordt. Namelijk: de producten en/of diensten, die de bezoeker eerder op jouw website bekeken heeft.

Dynamische remarketing

Remarketinglijsten voor zoekadvertenties (RLSA)

Veel bezoekers gaan – na een bezoek aan jouw website – door met hun zoektocht. Deze doelgroep kun je op een speciale remarketinglijst plaatsen, waarna je RLSA toepast. Verlaat iemand jouw website en gebruikt hij of zij vervolgens gerelateerde zoekwoorden in Google? Dan wordt er een (aangepaste) zoekadvertentie getoond.

Videoremarketing

Een eigen YouTube-kanaal? Krijg kijkers terug door videoremarketing toe te passen. Er wordt dan een advertentie getoond, wanneer deze doelgroep op YouTube – of op een app of website in het Display Netwerk actief is.

Videoremarketing

Remarketing op basis van klantenlijsten

Veel klanten laten vandaag de dag hun e-mailadres achter. Is deze aan één van de Google-diensten gekoppeld? Dan kun je hen heel makkelijk opnieuw targeten door een lijst met contactgegevens in Google Ads te uploaden. Wanneer zij dan gebruik maken van een van de Google-diensten kunnen zij jouw advertenties aantreffen.

Meer informatie

Wil je meer weten over de manier waarop jij eerdere bezoekers van jouw website kan benaderen via remarketing? Neem dan contact op met één van onze specialisten. Zij helpen je graag verder!

Neem contact op

Geen enkele update van B&S Media meer missen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.