Highlight-extensies zijn kleine woordgroepen, die je aan een tekstadvertentie kunt toevoegen. Hierin beschrijf je de USP’s van jouw bedrijf, dienst of product. Deze highlights kun je voor verschillende niveaus binnen Google Ads instellen: het account, de campagne en de advertentiegroep. Het gebruik biedt voordelen. Zo val je beter op en kun je internetgebruikers van extra informatie voorzien.
Wat zijn highlight-extensies?
Google Ads biedt meerdere advertentie-extensies. De highlight-extensie is hier één van. Hiermee kun je kleine stukken tekst – van maximaal 25 karakters – aan jouw advertentie toevoegen. De bedoeling is dat je hier de USP’s van jouw bedrijf, dienst of product vermeldt. Denk aan woordgroepen, zoals: “gratis verzending” of “goedkoopste van Nederland”. Per tekstadvertentie worden er tussen de twee tot zes highlights getoond. Hoeveel dit er uiteindelijk zijn, wordt door Google bepaald. Dit is mede afhankelijk van:
- De positie van de advertentie;
- De volgorde van de highlights;
- De prestaties van de highlights;
- De lengte van de highlights.
Verschillende niveaus
De highlight-extensie beperkt zich niet tot één niveau. Het is dus mogelijk om ze op account-, campagne en advertentiegroepniveau in te stellen. Hoe hoger in de hiërarchie, hoe algemener de USP’s idealiter zouden moeten zijn. Vermeld daarom op het niveau van het account vooral bedrijfsgerelateerde zaken, zoals: “24/7 bereikbaar” of “goedkoopste van Nederland”. Op advertentiegroepniveau doe je er goed aan om specifiek op het product of de dienst in te gaan. Denk aan: “krachtigste motor” of “beste uit de test”.
De voordelen van highlight-extensies
De highlight-extensie kent – net zoals de andere extensies binnen Google Ads – een aantal voordelen. We noemen ze hieronder even kort:
Beter opvallen
Het grootste voordeel van advertentie-extensies is dat ze opvallen. Dit geldt uiteraard ook voor de highlights. Ze hebben een afwijkende vorm en zorgen ervoor dat de advertentie meer ruimte in beslag neemt. Hierdoor wordt de blik van een internetgebruiker sneller naar de advertentie toegetrokken.
Meer informatie
Een ander voordeel van de highlight-extensie is het feit dat je de gebruiker extra informatie kan geven: jouw USP’s. Hij of zij ziet op deze manier in één oogopslag welke voordelen jouw bedrijf, product of dienst hem of haar kan bieden. De kans dat er naar jouw website wordt doorgeklikt is hiermee een stuk groter.
Instellen van highlight-extensies
Het aanmaken van een highlight-extensie is niet moeilijk. Volg hiervoor de onderstaande stappen:
- Log in bij jouw Google Ads-account.
- Klik in het paginamenu op ‘Advertenties en extensies’ en ‘Extensies’.
- Klik op de plusknop en kies voor ‘Highlight-extensie’.
- Selecteer bij het menu ‘Toevoegen’ het gewenste niveau.
- Geef bij ‘Geavanceerde opties’ de apparaatvoorkeuren aan.
- Typ in het veld ‘Highlight-tekst’ jouw USP .
- Klik op Opslaan.
Hulp nodig?
Kom je er niet helemaal uit of lukt het je niet om sterke highlights te bedenken? Geen probleem! Neem contact op met één van onze specialisten. Zij helpen je graag verder.
Neem contact op