Het Google Display Netwerk is een verzameling van websites, waarop geadverteerd kan worden. Dit gebeurt op basis van Google Ads. Hierbij kun je de volgende advertentiesoorten gebruiken:
- Beeldadvertenties;
- Tekstadvertenties;
- Rich media advertenties;
- Video-advertenties.
Adverteren in het Google Display Netwerk kent grote voordelen. Zo heb je een enorm groot bereik en is jouw advertentie relevant voor de gebruiker.
Het Google Display Netwerk
Het Google Display Netwerk (GDN) is een verzameling van websites, waarop de gebruikers van het advertentieprogramma van Google mogen adverteren. Al deze domeinen – enkele miljoenen – staan toe dat Google reclame op hun website toont. Hiermee mogen ze zich displaypartner noemen. Dit doen ze uiteraard niet voor niets. Hier staat een vergoeding tegenover. Als adverteerder biedt dit netwerk mogelijkheden. Hiermee kun je namelijk 90% van alle Nederlandse internetters bereiken.
De advertenties in het GDN
Met het Google Display Netwerk adverteer je op websites. Dit biedt mogelijkheden. Als adverteerder kun je er dan ook de volgende advertentietypen kwijt:
Beeldadvertenties
Het eerste type is de beeldadvertentie – ook wel: displayadvertentie genoemd. Hierin wordt gebruik gemaakt van een afbeelding. Vaak in combinatie met een tekst en een pakkende call-to-action.
Tekstadvertenties
Daarnaast kennen we ook de – welbekende – tekstadvertenties. Dit is de variant die je ook vaak in de zoekmachine ziet. Ze bestaan uit een titel, beschrijving en link. Waar mogelijk kun je ook extensies toevoegen.
Rich media advertenties
Soms kun je net wat meer bereiken door van animaties of interactieve elementen gebruik te maken. Denk aan het tonen van verschillende producten. Dit worden rich media advertenties genoemd.
Video-advertenties
Tot slot zijn er nog de video-advertenties. Door middel van korte filmpjes kun je bezoekers van de displaypartner ervan overtuigen om naar jouw website door te klikken.
De voordelen van het GDN
Adverteren in het Google Display Netwerk brengt grote voordelen met zich mee. Zeker ten opzichte van het – iets kleinere – Search Netwerk. We vertellen je er hieronder meer over:
Groot bereik
Zoals hierboven al verteld is, is het Google Display Netwerk een stuk groter dan het Google Search Netwerk. Het omvat immers miljoenen websites, die buiten Google vallen. Het is dan ook niet verrassend dat je hiermee ongeveer 75% van de internationale internetgebruikers kunt bereiken.
Relevant
Een ander voordeel van het Google Display Netwerk is dat er altijd voldoende, relevante websites tussen zitten. Hierdoor sluit je makkelijker op de belevingswereld van de gebruiker aan. De kans dat hij of zij in jouw product of dienst geïnteresseerd is, is dan ook een stuk groter. Denk bijvoorbeeld aan een hovenier die op de website van een tuincentrum adverteert. Hierbij kun je gericht targeten op zoekwoorden en doelgroepen.
Meer informatie
Wil je graag meer weten over de manier waarop adverteren op het Google Display Netwerk jouw bedrijf kan helpen? Neem dan contact op met één van onze specialisten. Zij helpen je graag verder!
Neem contact op